شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

حوزه/حجت الاسلام میرزا خانی استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: ۴۰۰ سال تبلیغ جهت از بین بردن دین صورت گرفت اما پیروزی انقلاب اسلامی همه بافته ها و یافته های آنان را باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حجت الاسلام میرزا خانی، در نشستی که با حضور تعدادی از اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهراء سلام الله علیها شهرستان گرگان برگزار شد، بیان کرد: انسان در زندگی با دو مسیر مواجه هست؛ یا در مسیر صعود قرار دارد یا مسیر سقوط را طی می کند و مسیر سومی هم وجود ندارد؛ بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، متأسفانه اکثریت مردم در مسیر سقوط قرار دارند.

وی ادامه داد: هدف از خلقت انسان، رسیدن به مرحله کمال است و از آنجاکه عده ای هدف را گم کرده و با ناسپاسی مسیر زندگی را تغییر دادند، در پایین ترین جایگاه قرار داده می شوند .

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، مفهوم ایمان را پیوند انسان با حق، بریدن از غیر حق و انجام عمل صالح دانست و افزود: منظور از عمل صالح، اعمالی است که مورد رضایت حضرت باری تعالی باشد.

حجت الاسلام میرزا خانی در تشریح سوره «عصر» به بیان احتمالات این کلمه پرداخت و اذعان کرد: تمام انسان ها در خسران هستند مگر گروه هایی که ایمان آورده و با عمل صالح در راه خدا حرکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان مسیر صحیح را تشخیص داد و با توجه به فرصت عمر، عروج و صعودی نداشت، در مسیر سقوط قرار خواهد گرفت.

مبلغ حوزه عنوان کرد: زندگی متشکل از دو بخش است؛ یکی زندگی طبیعی که هرگونه رشد در آن تحت اختیار انسان نیست، اما دیگری زندگی معنوی است که شروع، پایان و پیشرفت در آن در اختیار انسان است.

حجت الاسلام میرزا خانی ادامه داد: وقتی انسان به بلوغ طبیعی می رسد چهار مسیر انتخاب، برای او وجود دارد که شامل حیوانیت، درّندگی، شیطنت و عقلانیت (انسانیت) است، رسالت همه انبیاء علیهم السلام این است که فقط مسیر آخر را بر انسان بگشایند زیرا صلاحیت و شأنیت انسان غیر از این نیست.

وی با اشاره به اینکه طلاب در حوزه های علمیه به عنوان امانت هستند، رعایت تقوا و تربیت افراد متّقی را از وظایف خطیر حوزه های علمیه برشمرد و افزود: اساتید و مسئولین با رفتار و کردار خود می توانند بهترین افراد را به جامعه تحویل دهند که با تأثیرگذاری در اجتماع، در اجر و پاداش آنان سهیم خواهند بود.

استاد حوزه با اشاره به جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی بیان کرد: علی رغم همه توطئه ها و ترفندهای دشمن مبنی براینکه خدا و نشانه های دین را باید کنار گذاشت، امام راحل(رحمت الله علیه) اثبات کردند که نه تنها دین و خداوند متعال کنار گذاشته نشد، بلکه هنوز روح حیات معنوی در انسان زنده است.

حجت الاسلام میرزا خانی با استناد به سخنان غرب شناسان خاطرنشان کرد: 400 سال تبلیغ جهت از بین بردن دین صورت گرفت اما پیروزی انقلاب اسلامی همه بافته ها و یافته های آنان را باطل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha