شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اشجری

حوزه/ حجت الاسلام اشجری در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان از اجرای ۴۰۴۰ برنامه شاخص با گستره استانی و شهرستانی در گیلان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت؛ حجت الاسلام مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان از برگزاری ۴۰۴۰ ویژه برنامه در سطح گیلان خبر داد و در این راستا گفت: این رقم شامل برنامه‌های شاخص با گسترۀ استانی و شهرستانی است در حالی که بیش از ۴۰ هزار فعالیت در استان اجرایی خواهند شد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه فجر امسال، اظهار کرد: امیدآفرینی، مردمی‌بودن، تبیین دستاوردهای چهل‌سالۀ انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات نسل جوان از مهمترین محورهای برگزاری برنامه‌های دهه فجر سال‌جاری است.

وی برنا‌مه‌ریزی برای ایجاد موج نارضایتی و تزریق ناامیدی در جامعه را برنامه اصلی دشمنان نظام دانست و افزود: دشمن بی‌وقفه تلاش می کند تا با سیاه‌نمایی و بزرگ جلوه‌دادن نقاط ضعف کشور،بین مردم و مسئولان نظام فاصله ایجاد کند؛ لذا برگزاری باشکوه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در این جشن، پاسخی کوبنده به تحرکات شیطانی دشمنان نظام خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به عصبانیت استکبار جهانی از ۴۰ ساله شدن این انقلاب، خاطرنشان کرد: مقاومت و پیشرفت ملت و نظام ما در این ۴۰ سال عصبانیت و خشم استکبار جهانی را در پی داشته است چرا که منافع خود را در منطقه از دست داده اند و همواره با انواع توطئه‌پردازی و فتنه‌گری به دنبال انتقام از مردم مسلمان ایران است.

وی یوم الله ۲۲ بهمن را نماد ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی ملت ایران دانست و یادآور شد: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای اعلام مجدد وفاداری مردم به انقلاب اسلامی، بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری و نمایش اتحاد ملی است. مردم ولایت‌مدار ایران قدردان نعمت الهی انقلاب اسلامی هستند و با حضور پرشور خود در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، دشمنان نظام را ناامید و مایوس کرده و به نظام اسلامی درخششی جاودانه خواهند بخشید.

مجتبی اشجری با بیان اینکه مقام معظم رهبری با ترسیم افق تمدن نوین اسلامی، الگوی پیشرفت را برای ۵۰ سال آینده برنامه ریزی کرده‌اند، گفت: ایران با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج شکوفایی و بالندگی قرار دارد و نظام استکباری در طول چهل سال با به کارگیری تمام توان شیطانی خود، نتوانسته مانعی در مسیر تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایجاد کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت زمینه‌سازی حضور اثرگذار و ثمربخش مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های دهه فجر، خاطرنشان کرد: تبیین هنرمندانۀ آرمان والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای چهل سالۀ نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت برنامه‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد.

حجت الاسلام  اشجری با بیان اینکه ۴۰۴۰ ویژه‌برنامه برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: این رقم شامل برنامه‌های شاخص با گسترۀ استانی و شهرستانی است در حالی که بیش از ۴۰ هزار فعالیت در کارگروه‌ها و کمیته‌های تشکیل شده در سطح استان مصوب و اجرایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه عناوین ایام‌الله دهه فجر سال‌جاری برای بهره‌برداری عموم در وبسایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بارگذاری شده، گفت: نمایشگاه دستاوردهای چهل‌سالۀ انقلاب اسلامی با ۴۰ غرفه در روز ششم بهمن‌ماه افتتاح شده و بازدید از آن تا پایان روز ۱۱ بهمن در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری رژۀ موتورسواران از فرودگاه سردار جنگل شهر رشت تا گلزار شهدای این شهر در صبح روز ۱۲ بهمن خبر داد و عنوان کرد: رژۀ کشاورزان با ماشین‌آلات کشاورزی، به‌صدا درآمدن بوق کشتی ها در دو بندر آستارا و انزلی و نواخته‌شدن ناقوس کلیساها از دیگر برنامه های یوم‌الله ۱۲ بهمن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامۀ استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راس ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه در گلزار شهدای شهر رشت برگزار خواهد شد، گفت: حضور پرشور در میعادگاه نماز جمعه و اجرای سرود همخوانی قبل از نماز جمعه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز بزرگ است.

حجت الاسلام  اشجری، برگزاری جشنوارۀ فرهنگی هنری «مدرسه انقلاب» در ۴۰ مدرسه منتخب استان، اعزام کاروان قرآنی انقلاب به روستاها، برگزاری ۴ هزار مسابقه ورزشی و هنری در سطح استان، برپایی نمایشگاه‌های عکس با عنوان «تاریخ و رویدادهای انقلاب ۵۷» در ۴۰ میدان و مرکز فرهنگی رشت و برگزاری مسابقه خاطره نویسی ویژۀ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های دهه فجر سال‌جاری اعلام کرد و گفت: یادواره شهدای فجرآفرین با محوریت ۶۳ شهید گیلانی دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۸ بهمن ماه در گلزار شهدای شهر رشت برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری ۵۸۰۰ جشن انقلاب در مدارس سراسر استان و اعزام ۵۰۰ روحانی و مبلّغ به مدارس و مساجد استان به منظور تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، اضافه کرد: برگزاری ۴۰ جشنوارۀ فرهنگی هنری دانش آموزی، جشنوارۀ پرواز بادبادک ها در ۴۰ نقطۀ استان، مراسم تجلیل از ۴۰ خادم نمونه، عضو هیئت امنا و امام جمعه متعهد انقلابی و اعزام زندانیان و خانواده‌های واجد شرایط آنان و ۲۵۰۰ نفر مددجو کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) به سفر زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری یادواره ۳۳ شهیده زن استان در ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و یادآور شد: گروه سرود ۱۴۰۰ نفری انقلاب در روز ۱۲ بهمن در گلزارهای شهدا و مصلی های نماز جمعه سراسر استان اجرای برنامه خواهند داشت.

حجت الاسلام اشجری، برگزاری مسابقۀ نقاشی ۴۰ متری با عنوان «کودکان فجرآفرین» را یکی از برنامه های جذاب در حاشیۀ راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن برای نسل چهارم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: همایش «چهل سال احسان و مهربانی»، اکران نماهنگ‌های انقلابی تولید شده در استان، تولید و پخش مستند انقلابی «چهل سنگر و چهل مسجد تاثیرگذار ایام انقلاب» از شبکه باران، همایش بزرگ اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران و همسران شهدای شاخص استان و تجلیل از ۴۰ کارآفرینان نمونۀ تحت حمایت و خودکفا شده نیز در بازۀ زمانی ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن در استان اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگرۀ شعر و ادب دانشجویی با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر، گفت: برگزاری جشنوارۀ قرآن و عترت با شرکت ۷۰ هزار دانش‌آموز و برپایی نمایشگاه گنجینۀ شهدا در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت از دیگر برنامه‌های دهۀ فجر سال‌جاری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha