شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حداد عادل

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت مصلحت و سود کلی ملت را در قضیه پالرمو مد نظر دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه، غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب گفت: مساله مهم آن است که انقلاب و دستاوردهای آن باید به درستی برای مردم بیان شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید برای مردم تبیین شود، آن است که آنچه امنیت کشور را تضمین کرده توان موشکی و بالستیکی کشور است؛ توان موشکی ایران غرب عالم را به هراس انداخته است و امروز نیز در شرایط تحریم همین مساله است که عامل قدرت ملی ما محسوب می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این مطلب که این حوزه قدرت نظامی در حال حاضر ایران تنها نماد ایستادگی در برابر زورگویی امریکا و نظام سلطه در سطح بین‌الملل است، گفت: در وضعیت فعلی عرصه بین‌الملل هیچ کشوری مانند ایران استقلال کامل نداشته و روی پای خود نیستاده است.

وی افزود: استقلال ایران در شرایطی رقم خورده که تا دو قرن اخیر کشور درگیر و مرعوب سلطه کشورهای خارجی بود؛ استقلال و خوداتکایی کشور ما به حدی رسیده که امروز هیچ کسی نمی تواند اراده خود را بر ما تحمیل کند.

حداد عادل یادآورشد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مساله آزادی است؛ باید بدانیم که لجام‌گسیختگی اخلاقی و فرهنگی با آزادی واقعی تفاوت دارد؛ تعیین سرنوشت کشور به دست مردم یک کشور، به عنوان مفهوم آزادی در منطق انقلاب بوده است؛ این درحالی است که این آزادی با لجام گسیختگی اخلاقی و فرهنگی متفاوت است.

وی افزود: حضور گسترده مردم در 4 دهه از انقلاب اسلامی در پای صندوق های رای نشان از آزادی و استقلال این ملت است؛ این انتخاب و آزادی بیان از دستاوردهای مهم کشور و انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: وقتی دانشجویی جرات می‌کند در مقابل رهبر انقلاب به بیان ایراد و انتقاد بپردازد به معنی همین آزادی است؛ قبل از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی تاب کوچک‌ترین انتقادی را نداشته و با هر ساز مخالفی که در کشور به راه می‌افتاد به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کرد.

حداد عادل توسعه علمی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب 175 هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل بود اما امروز بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در سطح مراکز علمی کشور وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام بیان کرد: از دیگر آثار رشد کشور میزان انتشار کتب است؛ قبل از انقلاب سالانه 700 عنوان کتاب در کشور چاپ می‌شد؛ درحالی‌که امروز سالانه 100 هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی هیچ شهری مانند قم با روند مثبت توسعه شهری، اقتصادی، فرهنگی و علمی روبه‌رو نشده است؛ مهم‌ترین دلیل دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی ترس آن‌ها از تبدیل‌شدن انقلاب ایران به سایر ملت‌ها به‌ویژه کشورهای آزادی‌خواه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جدایی ملت از نظام را مهمترین هدف دشمنان از تحریم اقتصادی دانست و افزود: تحریم‌های اقتصادی می‌خواهد نارضایتی‌های عمومی در بین مردم به وجود آورده و از این طریق بین نظام و امت جدایی به وجود بیاورد، دشمن آرزوی جدایی بین مردم و نظام را به گور می‌برد. دشمن امروز مجاری اقتصادی کشور را تنگ‌تر کرده است.

وی عنوان کرد: نکته ای که نباید نباید از نظر دوربداریم آن است که به هر میزان که از تنگ شدن مجاری اقتصادی کشور باید نگران بود باید از باز بودن لجام‌گسیخته فضای مجاز نیز باید نگران شد.

وی گفت: افرادی که از افسارگسیختگی فضای مجازی دفاع می‌کنند چگونه می‌خواهند پاسخ خدا را بدهند؛ حقیقت این است که فضای مجازی پیوست فرهنگی غرب برای اثرگذاری تحریم‌های اقتصادی و القای حس ناامیدی و تأثیر شدید تحریم‌های اقتصادی بر روی معیشت و اقتصاد کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: عده‌ای بر این مطلب که انگشت ما هرگز روی دکمه فیلترینگ نمی‌رود افتخار نکنند؛ از دیگر نکات مهم در این عرصه آن است که دشمن برنامه ویژه‌ای برای قم و ضربه زدن به حوزه و جدایی آن از انقلاب اسلامی دارد، با حمایت و هوشمندی علما و فضلای حوزه علمیه دشمن نخواهد توانست صدمه‌ای به قم و جایگاه انقلاب اسلامی وارد کند.

وی گفت: امروز بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تشکیل حکومت دینی در وضعیتی است که نظام غرب و شرق مقدمات برچیده شدن دین از ساحت سیاست را اندیشیده بودند و در این راه نیز از همه مسیرها استفاده می کند.

وی با ذکر این مطلب که مجمع تشخیص مصلحت نظام با حساسیت‌های ویژه‌ای لایحه پالرمو را بررسی کرده است اظهارکرد: در این زمینه آنچه باید گفت آن است که مجمع در این زمینه مصلحت و سود کلی ملت نظر دارد، لایحه پالرمو در حال حاضر در سطح کارشناسی در حال بررسی بوده و اظهارنظر نهایی درباره آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha