شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی آیت الله اعرافی با اعضای جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور، توسعه زیرساخت های حوزوی را ضروری خواند و گفت: حوزه نباید در بخش زیرساخت ها معطل بماند که اکنون این چنین است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه جمعه در نشستی با مدیران، مسئولان ادارات و نهادهای استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: حوزه باید سنت های گذشته خود را حفظ کند، در عین حال به روز و در ارتباط با جامعه باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: حوزه باید در متن جامعه نقش آفرین باشد، نه به این معنا که جایگاه دیگر نهاد ها را بگیرد، چراکه آنان خود دارای فلسفه وجودی هستند.

وی با بیان اینکه حوزه باید هم خدمت کند و هم خدمت بگیرد، عنوان کرد: همه باید هم فکری کنیم تا حوزه در جایگاهی قرار بگیرد که پاسخگوی جامعه باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، توسعه زیرساخت های حوزوی را ضروری خواند و گفت: حوزه نباید در بخش زیرساخت ها معطل بماند که اکنون این چنین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بر لزوم شادی و نشاط اجتماعی تاکید و ابرازکرد: با حفظ شئون اسلامی می توان این بخش را به نحو مطلوبی انجام داد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: برای بهره مندی از یک برنامه خوب که حوزه بتواند در بطن جامعه نقشی ایفا کند، طرح پیاده سازی آمایش تدوین شده و گفته شده رسالت حوزه چیست؟. در طرح آمایش تلاش بر این است اعداد و ارقام نمایان شود.

وی در ادامه افزود: در استان فارس آموزش و پرورش حدود 10 هزار مدرسه و  900 هزار دانش آموز دارد و همچنین در این استان حدود 5 هزار مسجد وجود  دارد، برای انجام برنامه ها نیاز به عرصه هایی مانند رسانه است، باید فکر کلان و راهبردی داشته باشیم تا بتوانیم نقش مطلوبی را ایفا کنیم.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: آمایش استانی چیزی نیست که فقط حوزه انجام دهد بلکه دیگر نهادها حتی مردم نیز می توانند در اجرایی کردن آن کمک کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha