شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت امام خمینی(ره) همیشه در بیانات نورانی خود خدمت به مردم و مسئولین تاکید فراوان داشتند، چرا که این مردم و قشر محرومین را بزرگترین سرمایه بر ای این نظام اسلامی می دانستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، ضمن تبریک سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر، گفت: امام خمینی(ره) همواره خود را همانند مردم می دانستند و در شرایط سخت و تحمل سختی ها همراه مردم و مانند آنها زندگی می کردند و آنچه یک مرجع دینی در طول زندگی اش رعایت می کرد، در فضایی که اکثریت مردم و به ویژه قشر مستضعف جامعه زندگی می کردند، ایشان زندگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نقش مردم را در همه ابعاد و مسائل اجتماعی و سیاسی می دیدند. و زمانی که امام(ره) به ایران آمد و انقلاب به پیروزی رسید بحث انتخاب نوع حکومت مطرح می شود  ودر یک رای گیری عمومی از همه ملت ایران و حتی آنها که در خارج از کشور زندگی می کردند خواسته شد نوع حکومت را تعیین کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: توجه امام خمینی(ره) به محرومان، مستضعفان، پابرهنه ها، افراد مستضعف و افراد حاشیه  نشین معطوف بود و به مناسبت های گوناگون از آنان حمایت و دفاع می کرد. تا جایی که آنان را به عنوان علم داران اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی معرفی فرمودند و اسلام فقرای دردمند، پابرهنگان، سیلی خوردگان، با اسلام ائمه معصومین(ع) و عارفان پاک طینت، همردیف   برمی شمردند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) همیشه در بیانات نورانی خود خدمت به مردم و مسئولین تاکید فراواتن داشتند، چرا که این مردم و قشر محرومین را بزرگترین سرمایه بر ای این نظام اسلامی می دانستند.

وی اظهار کرد: امام  خمینی(ره) پس از عشق و علاقه به خدا و اولیاء، بیشترین عشق و علاقه را به مردم داشتند و عشق به مردم را عشق به خدا می دانستند و پیوسته می فرمودند: «دو چیز را دشمنان ما نشناخته اند، یکی اسلام و دیگری ما را » و در این راستا همیشه به مسئولان سفارش می کردند. 

مدیر حوزه علمیه قزوین .به بهره گیری بیشتر مدیران واساتید و طلاب حوزه های علمیه بر مطالعه وتعمق  بیشتر به مشنور امام خمینی(ره) شدند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha