شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در دوران رژیم گذشته سه عیب اساسی در کشور ما جزو اصول به شمار می رفت ، این سه عیب را تاریکی جهل، فقر و ظلم دانست و گفت: در آن زمان کشور گرفتار این مثلث شوم شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در بازدید از نمایشگاه «سرو 40 ساله» که هم‌زمان با دهه فجر در بجنورد برپا شد، به مقایسه شرایط اسف‌بار ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی با شرایط مناسب کشور در دوران انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در دوران رژیم گذشته سه عیب اساسی در کشور ما اصل کار شده بود، این سه عیب را تاریکی جهل، فقر و ظلم دانست و گفت: در آن زمان کشور گرفتار این مثلث شوم شده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی سواد در جامعه در پایین‌ترین حد قرار داشت، به‌گونه‌ای که در کل دانشگاه‌های ما 140 هزار دانشجو وجود داشت و از نظر علمی کشور ما در تاریکی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه فقر در قبل از انقلاب عمومی بود و تنها عده خاصی برخوردار بودند، افزود: در دوران پهلوی روستاها از نظر امکانات چیزی نداشتند؛ اما از نظر ظلم کشور در حد اعلا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید مقایسه بین دوران تاریکی و نور صورت گیرد؛ زیرا این مقایسه به‌ویژه برای نسلی که فضای تاریکی را ندیده و در فضای نور به دنیا آمده، مفید و اثرگذار است.

وی ادامه داد: نسل جدید ما باید شکرگزار باشند که در نور به دنیا آمده‌اند؛ زیرا در حالی که ما تاریکی را حس کرده‌ایم جوانان دوران ظلمت و تاریکی را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید آگاهی‌ها و بصیرت‌ها به جامعه امروزی منتقل شده تا نسل جدید بیش از پیش قدر انقلاب را بدانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید همه متولیان و مسئولان فرهنگی تلاش کنند با استفاده از فرصت دهه فجر، نسل جوان گذشته تاریک دوران رژیم ستم‌شاهی و گذشته نورانی چهار دهه انقلاب را دیده و حس کنند تا بیش از پیش قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha