جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امروز جهان غرب به این باور رسیده که ناگزیر به پذیرش جمهوری اسلامی در سطح معادلات بین المللی است که این امر خود نوعی شکست دیپلماتیک غیرمستقیم برای غربی ها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام  مرتضی خورشیدی، عصر امروز در جمع دانش آموزان بسیجی شهر سنندج، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: علیرغم حمایت تمام جانبه کشورهای مستکبری به مانند آمریکا و انگلیس برای رژیم پهلوی بازهم در کمال ناباوری سیاستمداران جهان، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه برچیده شدن نظام شاهنشاهی برای کمتر سیاستمداری قابل قبول بود، افزود: آن همه هیمنه ای که از شاه ساخته بودند و وی را به اصطلاح ژاندارم منطقه کرده بودند، به ناگاه درهم پیچید و سلسله 2500 ساله شاهشناهی جای خود را نظام مردمسالاری دینی بخشید.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: بعد از پیروزی های نخستین و اولین ملت ایران، گروه های سیاسی وابسته به دولت های غربی و تفکرات چپ و راست در مملکت در مقابل مردم قرار گرفتند که البته باید گفت که این اقدامات با برنامه و حمایت های خارجی برای به حاشیه راندن انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) راه اندازی شده بودند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه این خصومت ها 4 دهه است که همچنان علیه ملت و نظام اسلامی ایران روا داشته می شود، بیان کرد: صدام بعثی زمانی تهاجم همه جانبه نظامی خود را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد که بسیاری از زیرساختهای کشور یا از بین رفته بود و یا اینکه رها شده بودند و همین عامل باعث ترغیب و البته خوشحالی دشمنان این انقلاب نوپا شده بود.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود جنگ تحمیلی هشت ساله نیز با پیروزی رزمندگان اسلام در برابر تمام جهان غرب و شرق به پایان رسید و دشمن در این زمینه نیز ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه خصومت های دشمن با پایان جنگ هشت ساله خاتمه نیافت، اظهار داشت: بعد از شکست طرح نظامی علیه ایران، این باز دشمنان نظام اسلامی و در راس آن آمریکا طرح تحریمهای اقتصادی، پزشکی، علمی و... را علیه ملت ایران به امید ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی به کار بردند و هنوز بعد از نزدیک به 40 سال در این طرح هم هیچ چیزی عاید آنان نشده است.

این استاد حوزوی اضافه کرد: امروز جهان غرب به این باور رسیده که ناگزیر به پذیرش جمهوری اسلامی در سطح معادلات بین المللی است که این امر خود نوعی شکست دیپلماتیک غیرمستقیم برای غربی ها محسوب می شود.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان ادامه سخنان خود به برخی از عوامل مهم در به پیروزی رسیدن قیام ملت ایران در بهمن 57 اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از عوامل دست به دست هم دادند تا این انقلاب به ثمر بنشیند که مهمترین آنها ایمان به خدا، رهبری مدبرانه امام خمینی (ره)، اتحاد ملت ایران و... بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha