شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور

حوزه/ دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور گفت: دادگاه ویژه روحانیت به دستور امام راحل و برای حفظ شان و جایگاه حوزه و روحانیت تاسیس شده است تا از این نهاد مقدس صیانت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین اکبر بیگلری؛ دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور، حجت الاسلام محمود صفی زاده؛ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، حجت الاسلام علی حسینی فر؛ مدیر مرکز خدمات حوزه استان، علی اصغر دریایی؛ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه استان و... برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اکبر بیگلری، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و تقدیر از برگزارکنندگان این جلسه، اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه های جامعه ایرانی مسئله ازدواج و آسان نمودن این سنت حسنه رسول اکرم (ص) است.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور بیان کرد: همه صاحبان فکر و اندیشه باید گرد هم جمع شوند و راه حلی برای افزایش آمار ازدواج در سطح جامعه و نیز کاهش طلاق ها پیدا نمایند.

وی ادامه داد: تجرد در جامعه می تواند صدمات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی بسیاری به دنبال داشته باشد، لذا حل این معضل باید از واجبات مسئولان فرهنگی کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بیگلری در ادامه به فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرد و گفت: دادگاه ویژه روحانیت به دستور امام راحل و  برای حفظ شان و جایگاه حوزه و روحانیت تاسیس شده است تا از این نهاد مقدس صیانت کند.

وی به یکی دیگر از وظایت دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرد و افزود: با وجود این تشکیلات مسئله ورود افراد ناشایست و نالایق به حوزه های علمیه منتفی می شود.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان نیز اظهار داشت: ازدواج امری مقدس و فطری است و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام تاکید بسیار فراوانی بر این سنت حسنه داشته اند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: حوزه های علمیه باید در بحث ازدواج تخصصی تر عمل کنند، به عنوان مثال در بحث تامین بخشی از هزینه های زندگی طلبه هایی که قصد ازدواج دارند مشارکت داشته باشد.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضران نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha