شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی کامل برای جنبش ها و حرکت های انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در سلسله نشست های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهار مردان قم برگزار شد، با بیان این که در اسلام بر دوری از طاغوت تاکید شده است، اظهار داشت: در دین اسلام طاغوت کسی است که برخلاف فرمان خدا، قدرت را به دست بگیرد، در واقع دوری از طاغوت یکی از وظایف مسلمانان است.

وی اجتناب از طاغوت را جزو دین برشمرد و بیان داشت: در واقع کسی نمی تواند ادعای دینداری بکند ولی از طاغوت اجتناب نکند و در این زمینه مومنان باید بدانند که طاغوت ها چگونه عوامل خودشان را در جهان نفوذ می دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پذیرفتن سلطه کفار بر مسلمانان حرام است،تاکید کرد: در دنیای امروز استعمار به معنای قدیمی، دیگر موضوعیت ندارد بلکه طاغوتیان و مستکبران روش جدیدی را به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: در استعمار جدید کشورهای غربی و آمریکا با رویکرد جدیدی وارد شده اند که از آن می توان به عنوان یک تحول در استعمارگیری کشورهای غربی یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تصریح کرد: شگرد این کشورها در این زمینه هم در نوع خود جالب است چرا که با برنامه ریزی مشخصی تحت عناوین و قراردادهای بین المللی می خواهند برای کشور تعهد سازی کنند و زمینه جاسوسی از کشور و همچنین وابستگی به خودشان را تقویت کنند.

وی قیام مردم ایران علیه کاپیتولاسیون را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: دانستن مسائلی  که منجر به شناخت طاغوت می‌شود، بر ما واجب است و  اگر این دانش‌ها را بدانیم بیش از پیش از نظام جمهوری اسلامی حمایت خواهیم کرد.

این محقق حوزوی ، وصیت نامه امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: ادامه داد: ایشان در این وصیت نامه به رسالت جهانی و بین المللی انقلاب اسلامی پرداخته و کوتاهی در این مهم را خیانت می دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان خاطر نشان کرد: با وجود تاکید رهبر کبیر انقلاب برخی از مقام‌های سیاسی به صراحت می‌گویند که به رسالت‌های جهانی انقلاب کاری ندارند که در نوع خود قابل توجه است، باید بگویم این افراد راه طاغوت و سلطه آنان به کشور را باز می کنند.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک الگویی کامل برای جنبش ها و حرکت های انقلابی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه با طاغوت را در دست گرفته و ما باید قدردان این مهم باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خود به دیدگاه ساده لوحانه برخی خواص اشاره کرده و بیان داشت: برخی افراد ساده لوح آمریکا را کدخدای جهان می‌دانند در حالی که رهبر انقلاب اخیرا از افول آمریکا در جهان سخن به میان آوردند و علاوه بر این امام خمینی(ره) این کشور را شیطان بزرگ خواندند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما غصه‌ ای نفوذی‌ها را نمی‌خوریم به طوری که براساس روایات نباید از فتنه‌ها در آخرالزمان ترسید و به واقع در زمان کنونی هر کسی که حرف غلط بزند، به سرعت رسوا می‌شود.

وی عاشورایی و فاطمی بودن انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در آغاز راه، انقلاب عاشورایی بود، اما ادامه انقلاب فاطمی است به طوری که رزمندگان در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند که امام امت غریب بماند و بسیاری از عملیات‌ها با رمز یا زهرا(س) و در ایام فاطمیه اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha