شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، انقلاب اسلامی را میراث همه انبیا و اولیا دانست و گفت: دفاع از حریم اهل بیت(ع) و دفع یک شر خطرناک از جهان اسلام، حفط شخص بشار اسد، ممانعت از بین رفتن عراق و سوریه تنها بخشی از اهداف ما بابت حضور در سوریه و جنگ با داعشیان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، پیش از ظهر امروز در همایش «بانوان فاطمی» که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در سالن اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب متفاوت  و متعدد است که به بخشی از آنها از زاویه ای جدیدمی پردازم.

وی با بیان اینکه  اولین دستاورد انقلاب اسلامی تحول در ماهیت و هویت نظام و حکومت است، تصریح کرد: نظام شاهنشاهی نظام لائیک و سکولار بود و غیر دینی به شمار می رفت و چه بسا صراحتا می توان گفت که نظام ضد دینی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه هنر امام(ره) این بود که ماهیت این نظام را تغییر داد و نظامی مبتنی بر ماهیت دینی استقرار کرد، افزود: دستاورد دوم انقلاب اسلامی که توسط امام راحل محقق شد این بود که محوریت نظام را تغییر دادند و محور نظام را ولی فقیه قرار داد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: سومین دستاورد انقلاب اسلام تحول در انسان ها و انسان سازی است، انقلاب ها انسان را عوض می کند و نفس مسیحایی امام راحل انسان ها را عوض کرد .

وی با تاکید براینکه رویش ۷هزاری طلاب خواهر فقط در استان اصفهان آثار و برکات این انقلاب و نشان از تحول در انسان ها است، رسول اکرم(ص) در مکه فرد سازی کردند و در مدینه ملت سازی.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را تحول در حکومت و ساختار سازی دانست و افزود: اخیرا سازمان ملل اعلام کرده است ۸۶درصد فقر بعد از انقلاب کاهش پیدا کرده است؛ اوضاع ما بسیار متفاوت تر از قبل از انقلاب شده و در بسیاری از عرصه هاپیشرفت چشمگیری کرده ایم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: ایستادگی مقابل آمریکا و مقاومت برای حفظ اصول انقلاب و دین سخت است و ما ریزش ها را در انقلاب با رویش ها جبران می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر معتقدیم که دین وشریعت باید در تاروپود زندگی ما باشد، لذا باید پای صندوق های رای به کسی رای دهیم که شریعت را قبول داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: تحول بعدی، تحول در نظام قانون گذاری است. قانون باید مطابق دین و شریعت باشد، نظام قانون گذاری در شاهنشاهی بر اساس سلیقه فردی بود، ولی امام راحل نظام قانون گذاری را منطبق بر دین قرار داد؛ امروز شورای نگهبان تضمین کننده نظام قانون گذاری مبتنی بر دین و شرع است.

وی، تحول در کارکرد دین را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز دین در غرب آسیا، حرف اول را می زند و این خدمت و برکت زیادی است؛ امام دین را از انزوا و گوشه اتاق ها به صحنه اجتماع آورد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امروزه بیداری اسلامی متاثر از کارکردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تغییر تقابل از نظام سرمایه داری و سوسیالیستی به تقابل میان کفر و ایمان از دیگر تحول ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، برهم زدن دو قطبی ساختگی بلوک شرق و غرب را توسط امام راحل از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: امام راحل تقابل کفر و ایمان وحق در برابر باطل را ایجاد کرد که تحول بسیار بزرگی است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از تحولاتی که امام راحل انجام دادند به انزوا کشاندن گفتمان های غیر دینی و بلند کردن پرچم گفتمان دینی است؛ در طول دهه های اخیر چهار گفتمان داشتیم، گفتمان ناسیونالیسی، التقاط، چپ مارکسیستی و رئالیستی و گفتمان دینی در حاشیه بود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: حتما امروز نیاز داریم طلاب و حوزه های علمیه در صحنه ورود جدی داشته باشند؛ امام گفتمان دینی را احیا کردند؛ به راستی اگر امروز شهید مطهری بود چگونه اقدام می کرد طلاب نیز باید آن گونه انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه احیای شیعه به عنوان یک مذهب منزوی و متروکه که در طول ۱۵ قرن آن را با عنوان رافضی خطاب کردند به یک مکتب بالنده، پویا و موثر از دیگر دستاوردهای انقلاب است، تصریح کرد: این انقلاب توانست تحولی به وجود آورد که در طول قرن های گذشته بی بدیل بود؛ امام و رهبری شعار شیعه ندادند، ولی همه می دانستند تابلویی که امام به واسطه انقلاب اسلامی بلند کرد منطبق بر مکتب علوی و فاطمی است.

وی با اشاره به اینکه تیز کردن شمشیر داعشیان و خشم عربستان از انقلاب اسلامی براین اساس بود که می گفتند هلال شیعی در منطقه شکل گرفته، گفت: دفاع از حریم اهل بیت(ع) و دفع یک شر خطرناک از جهان اسلام، حفط شخص بشار اسد، ممانعت از بین رفتن عراق و سوریه تنها بخشی از اهداف ما بابت حضور در سوریه و جنگ با داعشیان بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  یادآور شد: حضرت زهرا(س) در مدت ۹۰ روز به حدود ۴۰۰ نفراز خواص برای دفاع از ولایت مراجعه کرد و این درس بزرگی است؛ ما در طول سه دهه رهبری انقلاب توسط آیت الله خامنه ای فتنه ها و بحران های متعددی داشتیم، ولی در کنار یک رهبر انقلابی، مجلس انقلابی، دستگاه انقلابی و دولت انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان عنوان کرد: انقلاب اسلامی میراث همه انبیا و اولیا است و سنگین ترین مسئولیت تاریخ بر دوش ملت ایران است؛ هیچ زمان به مثابه امروز چنین تقابلی بین حق با باطل نبوده است، امروز نفود انقلاب در بین ملت ها بسیار گسترده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha