شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صادقی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: دفاع از مظلوم در برابر ظالم از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه می‌باشد که به عنوان پیرو راه اهل بیت(ع) بدان عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام غلامحسین صادقی، امروز در جلسه بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو اظهار داشت: بعد از پیامبر اسلام(ص) وصیت حضرت بر زمین ماند و قرار بود با ولایت که دستور خدای متعال بود، دین کامل شود، اما نه تنها زحمات پیامبر که زحمات 124 هزار پیامبر نادیده گرفته شد و دین را به انحراف کشیدند.

وی ادامه داد: از بین رفتن حق ولایت برای کسانی که دانا و عالم بودند، بسیار دردناک بود و حضرت زهرا(س) این درد را احساس می‌کرد و رنج می‌برد و پشت دردهای جسمی حضرت زهرا دردی بود که اجازه نمی‌داد حضرت سکوت کند و وقتی زنان مدینه به ملاقات حضرت می‌روند حضرت بدون اینکه از زخم‌های جسم خود سخن به میان آورد از ظلم‌هایی که در حق پیامبر و اهل بیت شده و از هتک حرمت حریم ولایت سخنان می‌گوید.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو تصریح کرد: وقتی حضرت زهرا(س) می‌دید که به خانه‌ای که ملائکه بدون اذن وارد نمی‌شدند، عده‌ای هجوم آوردند و در حق ولایت و اهل بیت ظلم کردند، نمی‌توانست ساکت بنشیند و فرمود، حریم ولایت را شکستید و برخلاف سنت پیامبر خلافت الهی را غصب کردید، از دست مردان مدینه ناراحتم چون حق را دیدند و سکوت کردند، از ببن رفتن حق ولایت زخمی بود که از درد پهلو دردناک‌تر بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) درد خود را بی‌تفاوت بودن اهل مدینه به پایمال شدن حق امیرالمؤمنین(ع) عنوان می‌کند، امروز وظیفه روحانیت دفاع از دین و حق است، از جمله آفت‌ها این است که عده‌ای نسبت به دین و ارزش‌های دینی بی‌تفاوت هستند و لذا هر کجا پای ارزش‌های دینی در میان باشد باید با جان و دل دفاع کنیم.

سکوت در مقابل تهاجم دشمن شریک شدن با غاصبین حق اهل بیت است

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: روحانیت در طول تاریخ زبان گویای جامعه و مردم بودند و هر کجا حقی پایمال شده از آن دفاع کردند و پیروزی انقلاب اسلامی خود گواه این مطلب است که روحانیت به عنوان راهبر مردم وارد میدان شدند، امروز در مقابل تهاجم دشمن به ارزشه‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی نباید ساکت ماند و سکوت در این باره سهیم شدن با کسانی است که در مدینه از بین رفتن حق را دیدند و سکوت کردند.

وی بیان داشت: وقتی حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه با دلیل‌های قرآنی حق خود را به اثبات رساند همه افرادی که آنجا بودند با دیدن حق سکوت اختیار کردند و در مقابل ظلم به اهل بیت هیچ عکس‌العملی را نشان ندادند تا جایی که غاصبین اعلام کردند ما نسبت به غصب حق تو تمایلی نداریم، اما مردم بر این مساله اصرار دارند.

استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو گفت: علت سکوت مردم در برابر غصب حق اهل بیت(ع) تمایلات دنیوی و ترس از دست دادن موقعیت‌ها بود و برخی‌ها از روی تعصب در مقابل این ظلم‌ها سکوت کردند.

وی در پایان عنوان داشت: هدف انقلاب این نبود که شاه برود و مردم به زندگی غربی روی بیاورند، بلکه هدف انقلاب دفاع از مظلوم در برابر ظالم بود و امروز بزرگترین دستاورد انقلاب در این چهل سال دفاع از مظلوم در برابر ظالم بود و این همان روش اهل بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha