شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دم شعر

محفل شعر دَم عشق از سلسله برنامه های یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم، محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور و جمعی از مسئولان استان قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محفل شعر دم عشق در راستای برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله»، کار مشترکی میان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمدعلی مجاهدی ظهر امروز در این محفل شعر «دَم عشق» که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در گسترش معارف شعر آیینی نقش مهمی را ایفا کرده است، اظهار کرد: طی چهار دهه اخیر آثار بسیاری در حوزه شعر آیینی خلق شده که این دستاوردها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه قم به کانون شعر آیینی به خصوص شعر ولایی تبدیل شده است، اضافه کرد: شاعران آیینی قمی در سطح کشور جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده و توانسته‌اند به پیشرفت‌های بسیاری در عرصه شعر آیینی برسند.

دبیر شعر آیینی کشور از شعر به‌عنوان بستری پرکاربرد برای انتقال مفاهیم یاد کرد و گفت: در دنیای فعلی استفاده از ابزار شعر می‌تواند در تحقق اهداف مختلف فرهنگی نقش مهمی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شاعران آیینی قم نسبت به حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نگاهی ویژه دارند، مطرح کرد: نقش این افراد در معرفی بانوی کرامت قابل توجه است چراکه این افراد در اشعار مختلف خود به بانو توجهی ویژه داشته‌اند.

گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) نیز طی سخنانی، با بیان اینکه امسال سومین سال یادواره شهدای مدافع حرم مطهر در قم برگزار شد، اظهار کرد: استان قم با ۴۳۰ شهید مدافع حرم در میان استان‌های مختلف کشور بیشترین شهید را تقدیم جبهه مقاومت کرده است که ۲۷ نفر از این شهدا، ایرانی و مابقی آن‌ها از لشکرهای فاطمیون و زینبیون بوده‌اند.

گفتنی است، محمدعلی مجاهدی، میثم داوودی، محسن کاویانی، مجتبی خرسند، ابراهیم زمانی، محسن قائمی، تکتم حسینی و سمانه خلف‌زاده از شاعران آیینی در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

شعرخوانی محمدعلی مجاهدی، مداحی هادی خادم‌الحسینی و حضور پدران شهیدان مهدی صابری از لشکر فاطمیون، مهدی علیدوست و سید سجاد روشنایی و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از دیگر حواشی این مراسم بوده است.
پایان پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha