شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تودیع و معارفه حوزه خواهران گیلان

حوزه/ سرکار خانم علوی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران آستانه اشرفیه گفت: در حال حاضر شاهدیم که حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه های مختلف اثرات بسیار عظیمی در دنیا می گذارد و این امر برای انقلاب آبروست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، خانم علوی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران آستانه اشرفیه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران گفت: ترویج آموزه های دینی، دفاع از ارزش های مکتب حیات بخش قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، فعالیت ذر امر تدریس و تحقیق و تالیف، مدیریت جریان فرهنگی و پاسخگویی به نیازهای علمی و معرفتی جامعه بخشی از وظایف طلاب حوزه های علمیه خواهران می باشد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «پدیده خواهران طلبه پدیده مبارک و بزرگی است» جایگاه و وظایفی که در این برهه حساس بر عهده بانوان طلبه و مبلغات می باشد اهمیتی مضاعف دارد. در حال حاضر ما شاهد هستیم که حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه های مختلف اثرات بسیار عظیمی در دنیا می گذارد و این امر برای انقلاب آبروست.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه در سال های اخیر جمع زیادی از دانشگاهیان به تحصیل در مراکز حوزوی روی آورده اند خاطرنشان کرد: در سال های  اخیر علاقه تحصیل کرده های دانشگاهی برای حضور در فضای حوزه به خاطر معنویت این فضا افزایش یافته است که این امر مرهون تلاش ها و زحمات اساتید و دلسوزان حوزه های علمیه خواهران می باشد و برای رسیدن به اهداف و آرمان های حوزه، این تلاش ها باید استمرار داشته باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران در استان گیلان با 9 مدرسه در 8 شهرستان و بیش از 1500 طلبه در سال جاری به فعالیت علمی-تبلیغی خود ادامه می دهد و طلاب عزیز با وجود همه مشکلات، با تمام توان در حال تحصیل هستند.

 علوی در پایان با اشاره به تغییر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گفت: تا به امروز همه ما مدیران مدارس از رهنمودهای پدرانه و دلسوزانه و عالمانه حجت الاسلام والمسلمین انصاری بهره بردیم و هر جایی که دچار مشکل شدیم با پشتیبانی های بزرگوارانه و مدبرانه ایشان رو به رو می شدیم. بنده به نمایندگی از همه مدیران محترم مدارس از زحمت های ایشان در این چند سال تقدیر و تشکر می کنم و همچنین خدمت حجت الاسلام و المسلمین حبیبی عرض خوش آمد گویی دارم؛ ان شاء الله خداوند متعال به ما توفیق دهد تا از تجربیات ایشان برای ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه های علمیه خواهران استان گیلان بهره مند گردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha