شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمود عملی حمایت از اقتصاد درون‌زا در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز /  اقتصاد مقاومتی

حوزه/ پویش «از اینجا بخر» در راستای تقویت اقتصاد درون‌زا، از سوی بسیج طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام دانیال معتمدی، مسئول بخش اجتماعی بسیج طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به راه‌اندازی پویش مردمی «از اینجا بخر»، اظهارداشت: پویش «از اینجا بخر» یک حرکت مردمی و خودجوش از سوی طلاب این حوزه بود.

وی ادامه داد و گفت: هسته اصلی این فکر از آنجا شکل گرفت که ما برای رفع نیازهای روزمره طلاب مانند تعمیر ماشین، خرید لباس، خرید ارزاق، رفتن به رستوران و.... به جای مراجعه به جاهای دیگر، افرادی را معرفی کنیم که هم از لحاظ فکر و هم از نظر فرهنگی با ما هم سو باشند، تا با این کار یک تیر و دونشان زده باشیم و به نحوی هم طلاب مجموعه نیاز خودشان را برطرف کنند و هم افراد متدین و حزب‌اللهی را تقویت کرده باشیم.

مسئول بخش اجتماعی بسیج طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، تأکید کرد: طلاب حوزه علمیه بر این باور استوار هستند که من می‌توانم از یک تولیدکننده داخلی متدین خرید کنم حتی اگر جنسی که خریداری کرده‌ام، کیفیت پایین‌تری داشته باشد! تا اینکه از کسی خرید کنم که مطمئن هستم سود اصلی به افرادی که کیلومترها از این کشور دور هستند می‌رسد و باعث لطمه زدن به تولیدکننده داخلی خواهد شد.

حجت‌الاسلام معتمدی، با اشاره به نحوه معرفی فروشنده‌های با انصاف، گفت: ما با یک جست‌و‌جوی ابتدایی به افراد و فروشنده‌های فراوانی دست پیدا کردیم که به نحوی با طلاب حوزه در ارتباط و یا یکی از بستگان آن‌ها بودند و این امر باعث شد که طلاب به این طرح توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در خصوص معرفی فروشنده در قالب این طرح، گفت: یکی از نکاتی که ما در آن خیلی دقت می‌کنیم این است که فروشنده‌های که در این طرح معرفی می‌شوند افرادی متدین و حزب الهی باشند؛ به همین خاطر قبل از معرفی در چند جلسه به بررسی و راستی آزمایی آن‌ها می‌پردازیم تا افرادی را معرفی کنیم که هم در ابتدا اجناس ایرانی را به فروش برسانند و هم افراد متدین و باخدایی باشند.

حجت‌الاسلام معتمدی تصریح کرد: یکی از اهدافی که ما در این طرح دیدیم این است که ارتباط درستی بین فروشنده منصف و متدین و مشتری ایجاد کنیم تا به‌واسطه ایجاد این اعتماد و هم‌بستگی، فروشنده‌های طرح در حمایت، از افراد کم‌بضاعت و ناتوان محله و جامعه بیش از پیش حمایت کنند.

لازم به ذکر است، فروشنده‌های معرفی شده در پویش از اینجا بخر در کانال رسمی حوزه علمیه امام خامنه‌ای، در پیام‌رسان ایرانی گپ به آدرس hoze_imamkhamenei@ منتشر می‌شود.

همچنین مخاطبان ارجمند خبرگزاری «حوزه» می‌توانید با عضویت در این کانال به لیست معرفی شده دسترسی پیدا کنید.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha