جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ روز ۲۲ بهمن، نه گفتن به آمریکا، روز اطاعت از ولایت فقیه و نه گفتن به زیاده خواهی دشمنان قسم خورده ملت ایران است و مردم ایران اسلامی با حضور با بصیرت خود همه فتنه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی درّی نجف آبادی پنجشنبه شب در مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی که در مسجد اعظم قم  با حضور حضرات آیات نوری همدانی،  علوی گرگانی، علوی بروجردی و حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و سایر شخصیت های حوزوی و کشوری و همچنین اقشار مختلف مردم از سوی بیت معظم له در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی اظهارداشت:‌ درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و مردم هم بیش از گذشته حضورچشم گیر در روز 2 2 خواهند داشت.

عضو خبرگان رهبری افزود: روز 22 بهمن، نه گفتن به آمریکا، روز اطاعت از ولایت فقیه و نه گفتن به زیاده خواهی دشمنان قسم خورده ملت ایران است و  مردم ایران اسلامی با حضور بابصیرت خود همه فتنه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

امام جمعه اراک افزود: انقلاب از برکات الهی بوده و این انقلاب از قم برخاسته است و معتقدیم قم آبروی اهل بیت(ع) است. امروز شهر مقدس قم با 100 سال گذشته فرق دارد، شکوفا تر و بالنده تر شده است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم حوزه علمیه در تحولات دنیای کنونی گفت: حوزه علمیه قم به وسیله مرحوم آیت الله حائری یزدی درسالیان گذشته راه اندازی شد و ایشان قم را پایگاه جدید مکتب فقه و فقاهت قرار دادند.

امام جمعه اراک افزود: در حال حاضر از راه اندازی این کانون 100سال می گذرد و از همین حوزه علمیه،  شخصیت های بزرگی تربیت شدند که ازجمله آن مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بودند و توانستند  بعدها در نقش مرجعیت در زمینه گسترش مکتب اهل بیت(ع) اثرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهارداشت: این عالم خود در همه مراحل پیرو ولایت فقیه و امام راحل می دانست و در مسائل مختلف در نظام و انقلاب نقش آفرین بودند.

عضو خبرگان رهبری افزود: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی یکی از استوانه های انقلاب، نظام، فقه،  معرفت،  اصول و تفسیر قرآن بودند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که  آن عالم ربانی در همه زمینه ها از جامعیت علمی برخوردار بودند، افزود: ایشان  قریب 20 سال وفاداری خود را به نظام و ولایت فقیه نشان دادند و لحظه ای از آرمانهای انقلاب و وفاداری به ولایت فقیه عقب نشینی نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: آن عالم ربانی خدمت گذاری رئوف به انقلاب و رهبری بودند و در تأیید رهبری و پیروی ولایت فقیه در مقام عمل و سخن مقدم بودند.

عضو خبرگان افزود: یکی از خدمات مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به جامعه اسلامی و نظام  را راه اندازی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: این مرکز توانست خدمات زیادی به نظام انجام دهد و این نقش عالمان دین است وباید هم این گونه باشد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ایشان از شخصیت های ممتاز درحوزه علمیه قم و جهان اسلام بودند و درعین حال ازدیگر ویژگی ایشان تربیت شاگردان مکتب فقه جواهری است.

امام جمعه اراک افزود: آن عالم ربانی استاد مبرز و قابل استفاده بودند و در ابعاد توصیف و تألیف نیز زبان زد عالم و خاص بودند،پدر آن عالم ربانی از خصصین بودندکه توانستند برای دنیای اسلام اثرگذار باشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: باید حوزه شخصیت های مانند مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را تربیت کند که در همه ابعاد بتوانند اثرگذار باشند؛ آن عالم ربانی اسوه حسنه برای جامعه و حوزه مقدس قم می باشند. امروز پاسخ گویی باید شفاف تر باشد. معتقدیم که حوزه ها و عالمان ربانی مانند ایشان دژه های اسلام هستند و همان طوری که شهر به قلعه نیازدارد، فقها دژهای معنوی و مرزهای عقیدتی هستند.

امام جمعه اراک دارای احیاء فاطمیه را از دیگر ویژگی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دانست .

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha