شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز به اذعان دوست و دشمن رهبر ما بی نظیر است و نظام صحیح و درست در حال طی کردن مسیر است، گرچه یک سری مدیران نالایق وضع امروز را به وجود آورده اند، اما ما باید از این نظام دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، شامگاه شهادت حضرت زهرا(س) در جمع عزاداران فاطمیه  پیرامون بحث هشدارهای فاطمی اظهار کرد: در روایات اهل بیت(ع) هشدارهای فروانی برای مومنین وجود دارد که به افراد اخطار و انذار می دهند که مبادا دچار مسائلی شوند که از مسیر حق باز بمانند. حضرت زهرا (س) در خطبه ای به  مردم زمان خویش می فرماید «بدانید من دختر همان پیغمبری هستم که شما را از عذاب شدید الهی انذار می داد»

 کارشناس دینی عنوان کرد: اولین هشدار فاطمه(س) به  مردم زمانه، فاصله گرفتن مردم از قرآن است؛ حضرت زهرا(س) چندین جا به این نکته در خطبه فدکیه اشاره می کند که مبادا از ارزش های قرآن فاصله بگیرید و قرآن در جامعه اسلامی مهجور شود، رمز سعادت شما همراهی همگامی با قرآن است.

وی ادامه داد: هشدار دوم  این است که مردم از اهل بیت(ع) که مفسرین قرآن هستند، فاصله نگیرند؛ ملتی که از قرآن فاصله بگیرد زیان دیده و امتی که از اهل بیت و امامت هم فاصله بگیرد هم خسران دیده است؛ مشکل زمان حضرت زهرا(س) همین موضوع بود که جامعه اسلامی از امام فاصله گرفتند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نظامی که خداوند انتخاب کرده، نظام امامت و ولایت است، گفت: خداوند براین نظام دستورداده که مردم حول یک محور قرارگیرند.

استاد حوزه عنوان کرد: هشدار جدی حضرت زهرا(س) این است که از امام جامعه فاصله نگیرید؛ حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید افراد آن زمان به چند دلیل حضرت علی(ع) را کنار گذاشتند، اول اینکه از شمشیر علی می ترسیدید ونی توانستید با شمشیر علی کنار بیایید، دوم اینکه علی نترس بود و از ارعاب شما هراسی نداشت، سوم اینکه علی در برخورد با تخلفات سرسخت است و چهارم اینکه علی فقط و فقط برای خدا کار می کند وهیچ چیزدیگر را مدنظر ندارد

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه هیچ کس جز حضرت زهرا(س) نمی تواند حضرت علی(ع) را معرفی کند و حضرت علی(ع)  برای آن زمان و مردم آن دوران زیاد بود، گفت: تمام هشدار حضرت فاطمه(س) این است که اگر مردم از امام جامعه فاصله گرفتند و امام عادل را رها کنند، دچار آسیب هایی می شوند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در این خطبه می فرماید «بدانید نتیجه این فاصله گرفتن این است که نطفه فساد را در جامعه بستید و خداوند شما را دچار عذاب می کند و هرج ومرج شما را می گیرد و ظالنین برشما حاکم می شوند »

استاد حوزه اذعان کرد: امام راحل بعد از ۱۴۰۰ سال نظامی مبتنی براسلام و اهل بیت(ع) به وجود آورد که عزت، شرافت و عظمت را به ما بخشید.

وی بیان کرد: امروز به اذعان دوست و دشمن رهبر ما بی نظیر است و نظام صحیح و  درست در حال طی کردن مسیر است، گرچه یک سری مدیران نالایق وضع امروز را به وجود آورده اند، اما ما باید از این نظام دفاع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha