شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی در قم

حوزه/ امروزه رقیب اصلی کتاب، فضای مجازی،شبکه های اجتماعی و گرانی کاغذ است. با وجود فضای مجازی دیگر کسی سراغ کتاب نمی آید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت خود که در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای در قم برگزار شد، گفت: وضع کتاب و مطالعه اقسامی دارد، در بعضی مکان ها، کتابخوان زیاد وجود دارد؛ ولی کتابی برای خواندن ندارند، بعضی مکانها کتاب‌خوان نیست، ولی کتابها زیاد است، اماشکل مطلوب این است کسانی که شوق کتابخوانی دارند، کتابهایی در اختیارشان گذاشت شود.

این کارشناس مذهبی افزود: دغدغه ناشران و مؤلفان این است امروز مانند گذشته از کتاب ها استقبال نمی شود و برای همین بسیاری ازناشران بازارشان تعطیل شده است.

این نویسنده اظهار داشت: امروزه رقیب اصلی کتاب، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و گرانی کاغذ است، با وجود فضای مجازی دیگر کسی سراغ کتاب نمی آید.

وی بیان داشت: با این وضعیت بهترین و مؤثرترین کار این است، کتابهای که نوشته می شود، با نگاه به مسائل نو تألیف شود، آثار ارائه شده حرف تازه برای گفتن داشته باشد و از قلمی زیبا و شاکله آن از جذابیت هنری برخوردار باشد و در عین حال قیمت آن ارزان باشد، اگر این کارها انجام شود، می توان تا مقداری بر مشکلات پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی ادامه داد: عوام زدگی در آثار یکی از مشکلاتی است که باعث شده مردم کمتر به سمت کتاب بیایند و ازکتاب استقبال کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha