شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمله به کارمند سیک در کالیفرنیا به تصور اینکه او یک مسلمان است!

حوزه/ یک کارمند سیک که در شهر ماریس ویل در کالیفرنیا در مغازه ای کار می کرد ، به تصور اینکه مسلمان است به او حمله شده و قهوه داغ به رویش ریخته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از indiatoday، مردی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به جرم ریختن قهوه داغ به روی یک کارمند سیک و حمله فیزیکی به او دستگیر شد، وی پس از این حادثه نژادپرستانه، گفته که تصور می کرده فرد قربانی یک مسلمان  است.

این مرد که با نام جان کرین معرفی شده صبح ساعت 2 روز چهارشنبه در شهر ماریس ویل درایالت کالیفرنیا، قهوه داغ به روی یک کارمند سیک ریخته و سپس با مشت به جان او افتاده و از محل گریخته است. این کارمند سیک به افسران پلیس گفت که وی بدون پرداخت پول قهوه سعی داشته از مغازه بگریزد و زمانی که او با او مواجه شده، به وی حمله کرده است.

تصاویر دوربین های مداربسته حمله این نژادپرست آمریکایی را به کارمند سیک نشان می دهند. به گفته پلیس قربانی از قهوه داغ دچار سوختگی شده و در اثر ضربه مشت نیز صورتش کبود شده است.

پلیس مظنون را هنگام حمله به فرد دیگری بازداشت کرده و وی اعتراف کرد که «از مسلمانان متنفر است» و به همین سبب نیز به کارمند سیک حمله کرده زیرا تصور می کرده که او یک مسلمان می باشد.

فرد مهاجم در ادامه به جرم دزدی، حمله و اتهام نفرت محور دستگیر و زندانی شد.

در همین راستا شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، بزرگترین نهاد حقوقی حامی مسلمانان در ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان آن ها در جامعه سیک ها این حمله را محکوم کردند.

سعد سلیم وکیل و نماینده حقوقی شورا در بیانیه ای اعلام کرد: ما این حملات بر افراد به خاطر دین و مذهب شان را محکوم می کنیم، این حملات نفرت محور بار دیگر علیه خواهران و برادران سیک ما نشان دهنده داغ بودن آتش اسلام هراسی توسط کسانی هستند که سیاست های خارجی هراسی را در کشور تحریک می کنند.

وی افزود: ما از دستگیری این فرد خرسندیم و  از نیروهای پلیس می خواهیم که این حوادث را در آینده جدی تر تلقی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha