شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: بر اساس برنامه پنج ساله حوزه علمیه تا سال ۱۴۰۱ آمار طلاب استان یزد باید به بیش از ۲۲۰۰ طلبه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد ظهر امروز با حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و در خصوص برنامه ریزی برای ایام ثبت نام حوزه علمیه یزد گفتگو کردند.

مدیر حوزه علمیه یزد در این دیدار با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه از تاریخ 24 بهمن ماه گفت: به لطف و یاری خدای متعال حوزه علمیه استان یزد در سال های گذشته تا کنون در زمینه پذیرش طلبه با مشکل روبه رو نبوده و  با رشد  کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قریب به 500 نفر در راستای ورود به حوزه علمیه استان یزد ثبت نام کردند افزود: بیش از 120 نفر از این افراد، پس از گذراندن آزمون ورودی، مصاحبه و دوره اختبار و تثبیت برای مشغول به تحصیل علوم حوزوی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به برنامه پنج ساله حوزه علمیه یزد اشاره کرد و افزود: بر اساس این برنامه، حوزه علمیه استان یزد باید تا سال 1401 بتواند در هر سال 200 طلبه را پذیرش کند.

مدرس حوزه علمیه یزد ادامه داد: آمار امروزه حوزه علمیه استان بیش از 1500 نفر است که تا سال 1401 باید این آمار به بیش از 2 هزار و 200 طلبه در مدارس علمیه سراسر استان برسد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha