شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم گرزین استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان

حوزه/خانم گرزین با اشاره به این که دینداری، امری سهل و آسان است، گفت: نداشتن دین سخت است؛ دینداری و عمل به احکام دین به انسانیت موضوعیت می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم گرزین در نشست اخلاقی و تربیتی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س)گرگان گفت: اهل بیتی بودن، بر اساس  اهمیت دادن به دینداری و برنامه ریزی برای بندگی خداست.

وی ادامه داد: دین اجباری نیست، بلکه تشویق و دعوت به دین و اعمال عبادی ملاک است، ولی تشویق دلالت بر اجبار در دینداری نمی کند، چون طبق آیه قرآن، عوامل رشد و تربیت برای انسان کاملا بیان شده است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به این که دینداری امری سهل و آسان است، ادامه داد: نداشتن دین سخت است؛ دینداری و عمل به احکام دین به انسانیت موضوعیت می بخشد.

گرزین با تاکید بر شکرگزاری نسبت به نعمت های خداوند، به پیامدهای ناسپاسی از خداوند نیز اشاره کرد و گفت: اگر فضل خدا نبود همه در زیان به سر می بردیم؛ فضل خدا شامل نعمت مادی و معنوی است.

وی ضمن بیان مصادیقی از فضل خداوند در رزق، دوری و اعراض از ذکر خداوند را یکی از مصادیق تنگی رزق و سختی زندگی معرفی کرد.

مدرس حوزه خواهران، رعایت قوانین خدا را برای راحتی و آرامش انسان در دنیا برشمرد و به گروه هایی از انسان هایی که اهل دین نیستند، اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha