شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طبرسی

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که علم و اخلاق در حوزه باید توأم با هم تقویت شود، گفت: نباید در حوزه تنها نگاه تک بعدی حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، تعلیم، تهذیب و تبلیغ را سه وظیفه و رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: طلاب باید در کنار تعلیم و تبلیغ به مسائل اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که دوران طلبگی بهترین فرصت برای فراگیری مناسب علم دین است، افزود: طلاب باید قدردان این فرصتی که در آن قرار دارند باشند چون فرصت سوزی موجب پشیمانی خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی همه بسترها برای تحصیل طلاب فراهم شده، بیان داشت: در گذشته طلاب سختی ها و مشکلات بسیاری را برای تحصیل در حوزه تحمل می کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز همه دغدغه طلاب باید علم آموزی باشد، خاطرنشان کرد: فرصت سوزی در حوزه یک آسیب است که باید از آن به شدت پرهیز شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که علم و اخلاق در حوزه باید توأم با هم تقویت شود، بیان داشت: نباید در حوزه تنها نگاه تک بعدی حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اخلاق و تربیت محور همه فعالیت های حوزه است، تصریح کرد: امروز یکی از رسالت های مهم حوزه تربیت و پرورش طلاب مهذّب و با اخلاق است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه باید همواره با کلام الهی مأنوس باشد، خاطرنشان کرد: انس طلاب با قرآن کریم آثار و برکات علمی و اخلاقی بسیاری در زندگی او خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه امری مهم و حائز اهمیت است که باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: مدارس باید از نکات اخلاقی علما و اساتید بنام حوزه در جهت تربیت صحیح طلاب بیشتر بهره گیرند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که اخلاق و تربیت جزء اولویت های حوزه است، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق نمی تواند موجب رشد و تعالی انسان را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha