شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن

حوزه/ حجت الاسلام متقی زاده از برگزاری مراسم جشن تکلیف با حضور ۸۰۰ دانش آموز ناحیه دو آموزش و پرورش شهرکرد خبر داد.

حجت الاسلام متقی زاده در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در شهرکرد،  از برگزاری مراسم جشن تکلیف با حضور 800 دانش آموز ناحیه دو آموزش و پرورش شهرکرد خبر داد.

وی افزود: این جشن روز دوشنبه 6 اسفند ماه با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو شهرکرد در فرهنگسرای ارشاد و با اجرای برنامه های متنوع از جمله بازی، مسابقه، عروسک گردانی و قصه گویی و با روش غیرمستقیم در پرداخت به مفاهیم دینی برگزار می گردد.

حجت الاسلام متقی زاده با بیان اهمیت و لزوم برگزاری چنین مراسم هایی برای دانش آموزان گفت: سن تکلیف در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به خصوص برای افرادی که به این سن می رسند مهم می باشد و می توان گفت یکی از هیجان انگیزترین مقاطع زندگی فرد است.

وی اضافه کرد: در این سن، کودک باید تغییراتی را در زندگی خود بدهد ولذا اگر بتوانیم این تغییر را با جشن و شادی نشان داده و همراه کنیم در ذهن دانش آموز به عنوان یک واقعه خاطره انگیز ماندگار می شود.

حجت الاسلام متقی زاده آشنایی و انس کودکان و نوجوانان را با دین و مفاهیم دینی را مسلتزم استفاده از روش های غیرمستقیم دانست و افزود: شاید بتوان گفت یکی از اشتباهات استراتژیکی که تاکنون در امر تعلیم و تربیت کودک و به خصوص القاء مفاهیم دینی به کودکان رخ داده پرداخت مستقیم به دین و مفاهیم دینی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی به سیره و روش پیامبر اکرم(ص) در تربیت کودکان نگاه می کنیم، متوجه می شویم که آن حضرت در برخورد با کودکان و دعوت آنها به دین، مستقیم عمل  نمی کردند و در این باره نمونه های تاریخی بسیاری وجود دارد.

حجت الاسلام متقی زاده ضمن ابراز تأسف از آگاهی دیرهنگام نسبت به این امر تربیتی، اقدام و حضور حوزه های علمیه در این زمینه را مهم ارزیابی نمود و عنوان کرد: درخواست و انتظاری که در این باره از حوزه های علمیه می رود آن است که در این زمینه ورود کرده و اجازه ندهند موضوع تعلیم و تربیت کودک به ویژه از دوران مهدکودک به دست غیراهل بیافتد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha