شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جزیره لومبوک در اندونزی، جشنواره «لباس اسلامی و محجبه» برگزار کرد

حوزه/ حداقل ۱۰ طراح جوان لباس اسلامی در جزیره لومبوک اندونزی، با شرکت در جشنواره «لباس اسلامی و محجبه» ، ۳۰ لباس طراحی شده جدید، تلفیقی از پوشاک سنتی اندونزی و البسه مدرن برای زنان و مردان مسلمان ارائه دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از جاکارتا پست، طراحان پوشاک اسلامی در جزیره لومبوک، در استان نوسا تنگارای اندونزی، جشنواره «لباس اسلامی و محجبه» را به منظور تبلیغ تجاری پوشاک محجوب و اسلامی  از تاریخ 17 تا 25 فوریه 2019 برگزار می کنند.

برپایی این گردهمایی توسط وزارت گردشگری اندونزی انجام گرفته و در آن حداقل 10 طراح لباس جوان از شهرها و مناطق مختلف این کشور از جمله جاکارتا و نوسا تنگارای غربی، 30 نمونه لباس اسلامی مدرن، با تلفیقی از بافت سنتی اندونزیایی برای زنان و مردان مسلمان ارائه دادند.

هدف دولت اندونزی برای برگزاری اجتماعات تبلیغی خط تولید البسه محجبه، تبدیل سازی جزیره لومبوک به یک مقصد گردشگری دینی برای مسافران مسلمان بوده است.

ساموئل واتیمنا طراح برجسته لباس اندونزیایی در این باره گفت: ما امیدواریم این طراحان جوان دانش بیشتری درباره لباس سنتی کشورشان به دست آورده و هر روز طراحی های جدیدتری به بازار ارائه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که طراحان جوان توانایی هایشان در حفظ میراث فرهنگی کشورشان نه تنها در جزیره بلکه در دیگر مناطق اندونزی را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha