شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد تقدیری، رئیس آموزش نجوم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تقدیری گفت: معرفی ابن سینا ‌و تکریم بزرگان اتصال گذشته به آینده است و این حرکت باعث می‌شود که گسستی بین تمدن و فرهنگ کشور با دنیای امروز ایجاد نشود و با وصل کردن ابن سیناها به زمان حال مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام محمد تقدیری، رئیس آموزش نجوم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح امروز در همایش ملی ابن سینا که در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با اشاره به مقام والای ابن سینا به تبیین اهداف برگزاری این همایش پرداخت، و اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش ملی ابن سینا این است که گذشته و حال بهم پیوند بخورند زیرا معتقدیم انسان سه حالت دارد؛ گذشته، حال و آینده که همگی جنبه مثبت و منفی دارند.

دبیر همایش ملی ابن سینا افزود: گذشته در خود عبرت و حسرت، زمان حال استفاده کردن از فرصت ها و از دست دادن و آینده دور اندیشی و خوف از فرداها را دارد.

حجت الاسلام تقدیری در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری با ارائه بیانیه گام دوم انقلاب و با عنایت به تجربه های گذشته نگاهی به آینده دارند که جهان بینی وسیع ایشان را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که تکریم دانشمندان ایرانی حلقه اتصال گذشته و آینده تمدنی اسلام است، تصریح کرد: معرفی ابن سینا ‌و تکریم بزرگان اتصال گذشته به آینده است و این حرکت باعث می‌شود که گسستی بین تمدن و فرهنگ کشور با دنیای امروز ایجاد نشود و با وصل کردن ابن سیناها به زمان حال مشکلات را حل کنیم.

دبیر همایش ملی ابن سینا خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند. جوانانی که باید به مسئله استقلال اهمیت فراوانی بدهند. و این هم استقلال در مرز های کشور و هم استقلال دانشمندان ایران زمین را شامل می شود.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha