شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه از برگزاری کنفراسی با حضور رؤسای پارلمان های عربی در بغداد استقبال کرد و گفت: این کنفرانس نباید منجر به دخالت در سیاست های خارجی عراق شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه از برگزاری کنفراسی با حضور رؤسای پارلمان های عربی در بغداد استقبال کرد و گفت: این کنفرانس نباید منجر به دخالت در سیاست‌های خارجی عراق شود.

وی افزود: استقبال از حمایت عربی و عراق موجب گسترش پل های همکاری و تعمیق روابط می شود.

سید قپانچی در بخش دیگر خطبه از ائتلاف بین المللی خواست سرنوشت سه هزار جوان ایزدی را تعیین کند و آن ها را یافته و به آغوش خانواده هایشان بازگرداند.

وی ادامه داد: ائتلاف بین المللی به کشتار 1257 شهروند عراقی و سوریه ای اعتراف کرده، امّا نه عذر خواهی نموده و نه در صدد جبران بر آمده است.

امام جمعه نجف اشرف از مسئولین ذیربط عراق خواست که سایت های مستهجن را ببندند؛ چرا که جوانان را نابود کرده و خانواده ها را از هم می پاشد.

انتفاضه شعبانیه نقطه عطفی در تاریخ عراق بود

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به سالگرد انتفاضه شعبانیه سال 1991 میلادی و قیام مردم عراق علیه رژیم بعثی صدام اشاره کرد و گفت: انتفاضه شعبانیه نقطه عطفی در تاریخ عراق بود و موضع بین المللی را نسبت به صدام تغییر داد.

وی افزود: این آزادی که از آن بهره مندیم به برکت جانفشانی های آن زمان است.

سعادت انسان در ده چیز است

خطیب جمعه نجف اشرف به گام هایی که موجب سعادت انسان می شود اشاره کرد و گفت: آن ها ده مورد هستند؛ اول: اندیشه، دوم: تلاش، سوم: کار نیک، چهارم: به زیر دست نگاه کنی نه به بالا دست، پنچم: قناعت داشتن، ششم: آنچه برای خودی می پسندی برای دیگران بپسندی و حسادت را رها کنی، هفتم: ازدواج، هشتم: خوش گمانی به خداوند و اعتماد به او، نهم: توکل کردن بر خداوند و یاری خواستن از او، دهم: صبر و عدم سرزنش.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha