شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

حوزه/ طلاب و فضلا باید نسبت به تبلیغ مباحث فرهنگی در منطقه اهتمام بیشتری داشته باشند؛ ما علاقمند به شما بوده و باید برای حفظ انقلاب به صورت عملی و میدانی کار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه شهرضا در جلسه طلاب شهرضا، دهاقان و سمیرم اظهار داشت: یاد مرحوم استاد عرفان را گرامی می داریم که شخصیتی عالم و متخلق به اخلاق حسنه بوده و هر ماه دو الی سه مرتبه با بنده تماس می گرفتند که نشان از بزرگی این شخصیت دارد.

وی ابراز داشت: قم مرکز علم و تقواست و باید از این فضا به درستی استفاده کرد؛ گذشتگان ما برای تربیت عالمان اخلاق مدار زحمات بسیار زیادی کشیدند که شاهد ثمرات آنان در شهرهای گوناگون هستیم.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان ساخت: امروز وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بسیار سخت است؛ اما فقط مشکل اقتصادی نداریم؛ بلکه مشکلات فرهنگی نیز گسترش پیدا کرده و اقبال مردم نسبت به فعالیت های مذهبی کمتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر روز به روز سطح معنویت مردم پایین تر آمده و شاهد این مسئله در مکان های گوناگون هستیم.

وی بیان داشت: باطن مردم، باطن خوبی است و علاقمند به روحانیت هستند و از طلاب و فضلا هم شناخت دارند؛ چراکه با والدین آنان آشنا بوده و می دانند که لقمه حلال خورده اند؛ بنده در این 17 سالی که امام جمعه شهرضا شده ام، یک آجر به اندوخته های مادی خود اضافه نکرده ام و فقط همان ارث پدری برای ما مانده است.

امام جمعه شهرضا اظهار داشت: تواضع، تقوا، سلام به یکدیگر، پایین تر دانستن خود و ...  ثمره علم است و اگر به این ویژگی ها رسیده ایم، می توانیم بگوییم ثمره علم را به دست آورده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز داشت: امروز برخی خرافات در منطقه وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود؛ به عنوان مثال بانویی کفن را از کربلا آورده و امضائی می کند و به قیمت 500 هزار تومان به مردم می فروشد.

وی خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا باید نسبت به تبلیغ مباحث فرهنگی در منطقه اهتمام بیشتری داشته باشند؛ ما علاقمند به شما بوده و باید برای حفظ انقلاب به صورت عملی و میدانی کار کنیم.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر سرعت بر کار خیر تأکید دارند و باید به این آیه عمل کرد؛ ما باید با مردم باشیم و به درد این مردم بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان داشت: ما در منطقه شهرضا حجت الاسلام والمسلمین عظیمی را داشتیم که زندگی خود را وقف فقرا کرده بود و هنگامی که از دنیا رفت، منزل ایشان را برای ادای دینی که برای فقرا قرض کرده بود، به فروش رساندند.

وی اظهار داشت: پس از شهادت پاسدارانی که در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند، به منزل یکی از این شهدا رفتیم؛ کف منزل ایشان از ریگ و منزل او گچ و خاک ساخته شده بود؛ خانواده اش می گفتند که پس از آمدن از سرکار، بر روی تاکسی کار می کرد تا بتواند خرج پدر و مادر خود را نیز بدهد؛ ما چنین عزیزانی در شهرضا داریم.

امام جمعه شهرضا ابراز داشت: از نمایندگان طلاب و فضلای شهرضا حجج اسلام والمسلمین نوری و رهنمایی که زحمات بسیاری می کشند، کمال تقدیر و تشکر داریم و شما باید قدر این عزیزان را بدانید.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده طلاب و فضلای شهرضا، دهاقان و سمیرم نیز در این جلسه اظهار داشت: کانال مجمع نمایندگان طلاب و فضلای شهرضا و سمیرم راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم با طلاب و فضلا تعامل داشته باشیم و اطلاع رسانی ها را از این طریق انجام خواهیم داد.

وی ابراز داشت: دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی و جلسه کارشناسی سبک زندگی اسلامی برای خانواده طلاب از برنامه هایی است که به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نماینده طلاب شهرضا، دهاقان و سمیرم خاطرنشان ساخت: عید نوروز نزدیک است و وظیفه ما تبلیغ بوده و باید بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین نماییم؛ همچنین مجمع نمایندگان طلاب نیز از مقالات طلاب در این زمینه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، از اساتید حوزه نیز در این جلسه ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین ملکیان و حاج مهدی امامی از انسان های کامل شهرضا بوده و پس از آنان ما وظیفه داریم فعالیت های آنان را ادامه دهیم.

وی اذعان داشت: فداکاری از جمله ویژگی هایی است که طلاب و فضلا باید داشته باشند تا بتوانیم همانند دانشمندانی که در شهر خود داشته ایم، تربیت نماییم.

این کارشناس مباحث نجوم خاطرنشان ساخت: از امام جمعه محترم شهرضا نیز تقدیر و تشکر داریم که در این جلسه حضور پیدا کرده تا بتوانیم برنامه خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: امروز ناملایمات اقتصادی بسیاری در شهرها وجود دارد که زحمت امامان جمعه را زیاد خواهد کرد؛ چراکه باید پاسخگوی بسیاری از کارهای نکرده باشند.

وی بیان داشت: طلاب و فضلا باید کمک حال امامان جمعه باشند تا این عزیزان بتوانند کارهای بهتری ارائه دهند؛ بنده بارها گفته ام که از زحمات امامان جمعه است که ما به راحتی در قم مشغول به تحصیل باشیم.

این کارشناس مسائل نجوم اظهار داشت: امروز اسلحه دشمنان به سمت شیعیان می باشد؛ اما امروز شاهد اقتدار انقلاب اسلامی ایران در منطقه هستیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha