جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که مجمع عالی حکمت اسلامی با نظر مقام معظم رهبری شکل گرفته است، گفت: حکمت به معنای وسیع کلمه باید در حوزه های علمیه احیا شود و دست دیگران نیفتد که اگر این چنین شد نتیجه دیگری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» شیراز، آیت الله سید محمد غروی، ظهر امروز در افتتاحیه نمایندگی مجمع عالی حکمت اسلامی در شیراز که در سالن جلسات مصلی نماز جمعه قدیم برگزار شد، اظهار داشت: امام موسی بن جعفر(ع) می فرماید ، هیچ چیزی مانند عقل نمی تواند نقش مدیریت را در مقابل خداوند ایفا کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه انسان باید طوری عمل کند که مسیر و مقصد به خداوند برسد، عنوان کرد: انسان مومن باید تاثیرگذاری خود را کوچک ببیند؛ عملی که برای خداوند نباشد بقا ندارد و ارزشمند نخواهد بود.

وی با بیان این که انسان مومن همه را از خود بهتر می داند، تاکید کرد: عقل در اصطلاحات هوش نیست؛ اگر  هوش در مسیر معرفت خداوند قرار گرفت انسان عاقل می شود. این چنین نیست که عقل همین هوش ظاهری باشد، عقل در مقابل جهل آمده و جهل به معنای نادانی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اگر انسان دانایی در وجود داشته باشد کارهای بیهوده را انجام نمی دهد، عنوان کرد: به فردی که حکمت عطا شده باشد خیر کثیری به آن داده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حکیم را فردی دانست که دارای معرفت است و حکیمانه زندگی می کند، خاطرنشان کرد: فردی که با مفاهیم زندگی کند آن را حکیم نمی دانند، لازمه اصلی آن معرفت است.

آیت الله غروی در ادامه با اشاره به این که مجمع عالی حکمت اسلامی با نظر مقام معظم رهبری شکل گرفته، افزود: حکمت به معنای وسیع کلمه باید در حوزه های علمیه احیا شود و دست دیگران نیفتد که اگر این چنین شد نتیجه دیگری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در مجمع عالی حکمت، فعالیت ها به خوبی انجام گرفته و حدود 12 گروه که در زمینه فلسفه و کلام شکل گرفته؛ این گروه ها فعال هستند و جلساتی نیز برگزار کرده اند که نتایج خوبی حاصل شده و بناست که موازی کاری صورت نگیرید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گروه های انحراف فکری مختلفی در استان وجود دارد، امیدواریم در این شعبه فعالیت های مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha