شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوفصلنامه زن و خانواده

حوزه/ سوميّن شماره دو فصلنامه علمی ‌تخصصی «پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده» به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سوميّن شماره دو فصلنامه علمی ‌تخصصی «پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده» مربوط به پاییز و زمستان ۹۷، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به صاحب‌ امتیازی حوزه علمیه خراسان و مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی و سردبيری دكتر محبوبه گندم آبادي در اسفندماه 1397 منتشر شد.

فصلنامه زن و خانواده، دربردارندۀ مقالات علمی حوزۀ علمیۀ خراسان در حوزه پژوهش‌های خانواده، زن و تربیت اسلامی و با رویکرد انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات مرتبط با خانواده است که زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران و طلاب و اساتید برادر و خواهر حوزه علمیه فراهم می‌کند.

از دیگر اهداف این مجله می‌توان به معرفی‌ دستاوردهای‌ جديد پژوهشی‌ و ایجاد زمینه‌ تبادل‌ اندیشه‌ در حوزه زن و خانواده، ارتقای‌ سطح‌ دانش‌ صاحب‌نظران‌، کارشناسان‌ و علاقه‌مندان‌، ایجاد زمینة‌ همکاری‌ بیشتر بین‌ پژوهشگران‌ مدارس علميه خواهران، ایجاد روحیه‌ و انگیزه‌ تحقیق‌ در بين اساتيد و طلاب خواهر و پاسخگویی به نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی در حوزه زن و خانواده اشاره کرد.

در شماره 3 دو فصلنامه پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده، مقالاتی با عنوان «واكاوي مباني «اصل گذشت» در روابط همسران از منظر قرآن؛(شكوفه چگيني)»، «شيوه هاي گزينش همسر با تاكيد با بر نقش والدين؛(معصومه سادات هاشمي)»، «آثار و نتايج سبك زندگي شاكرانه بر مبناي قرآن كريم ‌(محبوبه گندم آبادي)»، «اصل تدريج و مديريت فضاي مجازي در خانواده؛ (راضيه ملك سنو)»، «بررسي عوامل مبايي افراط زنان در مديريت بدن؛(بي بي وحيده هاشمي)»، «راهكارهاي اسلام در مقابله با انحرافات جنسي زنان متأهل؛ (زينت بصيري، عاطفه سادات حسيني، ريحانه خرم)» و «مفهوم شناسي حديث مشهور «المرأه ريحانه و ليست بقهرمانه»؛‌(فاطمه ترابي)» ارائه شده است.

دو فصلنامه علمي تخصصي پژوهش هاي اسلامي زن و خانواده در انتشار شماره 4 (بهار و تابستان 1398) از آثار اساتيد، طلاب، نويسندگان و پژوهشگران محترم استقبال مي كند. 
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر مي توانند به «سامانه مديريت نشريات علمي حوزه علميّه خراسان» به نشاني http://journals.hozehkh.com مراجعه كرده و يا با شماره هاي 05138525251 (دفتر اجرايي نشريه) و شماره 32008327-051 (اداره نشر و توليدات علمي معاونت پژوهش حوزه علميّه خراسان) تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha