شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صله رحم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: صله رحم موجب جلب محبت و دوستی می شود و درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌در خرم آباد با اشاره به اینکه صله رحم از ویژگی های نوروز است، بیان داشت: صله رحم موجب جلب محبت در بین اقوام و آشنایان خواهد شد .

وی با بیان اینکه صله رحم و سرکشی از هم نوعان در دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) تاکید فراوانی شده است، اظهار داشت: صله رحم موجب نشاط و آرامش انسان در زندگی می شود.

وی با بیان اینکه صله رحم آثار فراوانی در زندگی مادی و معنوی انسان دارد، خاطر نشان کرد: صله رحم مال را زیاد، عمر را طولانی و اجل انسان را به تاخیر می اندازد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه صله رحم درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید، گفت: صله رحم و دید و بازدیدها باید ساده و بدن تکلف و تجمل صورت گیرد تا آرامش روحی و وروانی را برای انسانها به همراه داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه تقویت دوستی و رفع کدورت ها از کارکردهای اجتماعی صله رحم به شمار می رود، افزود: صله رحم موجب تقویت وحدت و همبستگی در بین مومنان خواهد شد .

وی با بیان اینکه بجا آوردن این سنت پسندیده دینی موجب نشاط و آرامش در بین خانواده ها نیز خواهد شد، اظهار کرد: صله رحم موجب نزدیکی دلهای مومنین و گره گشایی از امورات هم نوعان خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان یادآور شد: با انجام صله رحم از اوضاع مالی و معنوی اقوام و آشنایان نیز باخبر خواهیم شد، به گونه ای که می توانیم در رفع مشکلات مالی و معنوی اقوام و آشنایان قدم برداریم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha