شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب سیرجان

حوزه/ جلسه طلاب و فضلای سیرجانی مقیم قم با حضور امام جمعه این شهرستان در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مسلمی، در جلسه طلاب و فضلای سیرجانی مقیم قم که شب گذشته در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور طلاب، و محصلین علوم دینی شهرستان سیرجان، تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت به بهترین وجه را برای ادای تکلیف در جبهه های مختلف دینی و فرهنگی عنایت فرمایند.

وی ضمن تأکید بر توجه به جایگاه علما و معمرین حوزه های علمیه، افزود: الحمدلله امام جمعه سیرجان در کنار حمایت از طلاب و روحانیون، اهتمام زیادی برای جویا شدن از احوالات فضلا و معمرین شهرستان دارد.

حجت الاسلام مسلمی در ادامه به روایتی از مولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام اشاره نمود و ابراز داشت: کسی که از یاری رساندن ولی خود باز بماند و با ایشان همراهی نکند، با لگد دشمن از خواب سنگین غفلت بیدار خواهد شد.

وی با اشاره به این که طلاب و محصلان علوم دینی به عنوان سرباز و میدان دار عرصه های معرفتی، باید دائما مسلح باشند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور بیانیه گام دوم انقلاب، منشوری راهبردی را با هفت محور مهم و اساسی برای چهل سالگی انقلاب اسلامی هدف‌گذاری نمودند.

نماینده طلاب سیرجان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب در تلاش هستند تا انقلاب اسلامی را از رسیدن به نقطه کمال باز دارند، خاطرنشان کرد: به رغم همه تلاش ها و خواست دشمنان اسلام و انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی از گام نخست خود عبور کرد.

حجت الاسلام مسلمی با اشاره به این که چهل سالگی نقطه تمامیت و اوج کمال شناخته می شود، ابراز داشت: همه ما موظفیم تا به صورت مسلح ایستادگی نموده، تلاشی مضاعفی برای پیمایش گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تبیین گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیش از تشریح گام دوم انقلاب اسلامی، باید در راستای ارائه طرح های عملیاتی برای پیمایش مسیر های هدف گذاری شده گام دوم انقلاب قدم های مستحکم تری برداریم.

وی تأکید بر نقش جوانان در ادامه روند انقلاب را از ویژگی های خاص بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و یادآور شد: در مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم مقرر شد تا دبیرخانه دائمی برای پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب، راه اندازی و از استعدادی های آشکار و نهفته طلاب و فضلا در ارائه ایده ها و طرح های عملیاتی استفاده حداکثری صورت گیرد.

نماینده طلاب سیرجان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه گزارشی اجمالی از فعالیت ها و جلسات اخیر مجمع طلاب و نمایندگان ارائه نمود و خاطرنشان کرد: ایجاد احساس تکلیف و حرکت با محوریت وظیفه شناسی امری مهم در پیمایش گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مسلمی ضمن اشاره به برپایی جلسات طلاب و فضلای سیرجان، بافت، شهر بابک و بردسیر به صورت شهرستانی، اظهار داشت: به منظور استفاده حداکثری از مدیران و مسئولان شهرستان های مذکور، مقرر شد تا جلسات شهرستان های چهارگانه ناظر به اختصاصات مکانی و به صورت مجزا برگزار گردد.

همراهی  با ولایت و صیانت از خون شهدا، مهمترین پایه استحکام بخشی  از اقتدار انقلاب اسلامی

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی نیز در جمع طلاب شهرستان سیرجان، ضمن اشاره به سیره اهل بیت علیهم السلام به زندگی نامه امام سجاد علیه السلام اشاره نمود و خاطرنشان کرد: علاقه مندان به اهل بیت علیهم السلام، باید ضمن توجه به سیره ایشان، به فرازهای دعایی که ائمه اطهار علیهم السلام قرائت می کنند، توجه داشته باشند؛ اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، بخش قابل توجهی از مشکلات و معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر این که تمام توفیق اطاعت، عبادت و بندگی از آن خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: اگر توجه بایسته ای به حضور و ناظر بودن خداوند متعال و سیطره ذات اقدس الهی بر خواسته های درونی و بیرونی داشته باشیم، قطعا در انجام بسیاری از کارهای تجدید نظر نموده، از اقدامات ناخوشایند و ابتر پرهیز خواهیم کرد.

این استاد حوزه بر اهتمام به دعا و درخواست از ذات ربوبیت الهی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: ضمن پافشاری در انجام وظایف الهی، باید با دعا خود را وصل به درگاه ایزد منان نموده، ظرف استغفار را برای کسب توفیق و استعانت از خداوند متعال زیر باران رحمت الهی قرار دهیم.

وی بر پایداری و استقامت در برابر همهمه ها و زمزمه های عالم تأکید نمود و خاطرنشان کرد: دنباله روی و کسب رزق و روزی از دیگران به ویژه دشمنان اسلام، چیزی جز خواری و پستی نخواهد داشت. هرچه هست نزد خداوند متعال است و اگر به خداوند متعال رجوع کنیم و مشکلات خود را بر درب خانه خداوند متعال عرضه نماییم، همه مشکلات برطرف خواهد شد.

حجتت الاسلام حسینی عرضه و التماس در مقابل دشمن را امری بسیار نکوهیده دانست و اذعان داشت: همراهی و همیاری با ولایت و صیانت از خون شهدا، مهمترین پایه استحکام بخشی و صیانت از اقتدار انقلاب اسلامی است؛ همراهی و خدمت گذاری دین الهی و همراهی با صاحب الزمان(عج)، اقیانوس کرامت الهی را به همراه خواهد داشت.

زیرساخت های فعالیت فرهنگی  از مهمترین وظایف امامان جمعه

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امام جمعه شهرستان سیرجان نیز در جمع طلاب این شهرستان، بر لزوم گسترش فعالیت های دینی در منطقه تأکید نمود و خاطرنشان کرد: مراکز علمی به ویژه حوزه  های علمیه و دانشگاه ها باید نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه شهرستان سیرجان، مقرر شد تا کارگروهی برای تشریح وظایف نهادها تاسیس و برای عملیاتی سازی منویات رهبر معظم انقلاب اقدامات بایسته ای صورت گیرد.

امام جمعه سیرجان به برنامه های فرهنگی شهرستان در ایام نوروز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کار فرهنگی بسیار خوبی توسط نهادهای فعال فرهنگی شهرستان سیرجان آغاز شده؛ امیدواریم بتوانیم در ایام نوروز به دستاوردهای ارزشمندی درعرصه ارتقاء سطح فرهنگی شهرستان دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، فراهم سازی زیرساخت های فعالیت فرهنگی را از مهمترین وظایف امامان جمعه دانست و ابراز داشت: کارگروهی با حضور پنج نفر از مدیران و مسئولان شهرستان تشکیل شده که به منظور کنترل بر تبلیغات سوء و هجمه های فرهنگی دشمن، مسئولیت صدور مجوز فعالیت های فرهنگی در شهرستان را به عهده دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha