شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب تهرانی به اردوی جهادی منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

حوزه/ جمعی از طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران با حضور در مناطق محروم و زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه در اردوی جهادی شرکت کردند.

حجت الاسلام مرتضی میرزاخانی سرپرست اردوی های جهادی طلاب مدرسه علمیه دارالسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور طلاب این مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: مدرسه علمیه دارالسلام در راستای ایجاد فضایی برای ارتقاء روحیه جهادی و نهادینه شدن پایه های تبلیغی طلاب این مدرسه، گروهی بنام گروه جهادی تبلیغی مدرسه علمیه دارالسلام را برای طلاب پایه های چهارم و پنجم بنیان نهاد.

وی افزود: این گروه فعالیت های خود را رسماً از اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در اولین اعزام به منطقه کوئیک عزیز در شهرستان سر پل ذهاب آغاز کرد و در ساخت اولین مکان فرهنگی در آن منطقه سهم بسزایی داشت و ۶ ماه بعد در مرداد همان سال گروه تبلیغی مدرسه به روستای گنجوره اعزام شدند.

حجت الاسلام میرزاخانی اظهار کرد: اسفند ماه سال ۱۳۹۷ هم سومین اعزام این گروه مخلص و جهادگر در قالب ۴۰ نفر(۲۵ نفر جهادی و ۱۵ نفر تبلیغی) بود که روستای بریموند از توابع شهرستان سر پل ذهاب پذیرای این عزیزان بود.

وی گفت: عمده تعمیرات و بازسازی تنها مدرسه موجود در روستای بریموند توسط نیروهای با اخلاص جهادی در عرض پنج روز زیر نظر قرارگاه مهندسی جهادی سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان به فرماندهی سردار مردمی و انقلابی حاج سعید قاسمی صورت گرفت و طبق اذعان برخی عزیزان این قرارگاه، پیشرفت چشمگیری در بازسازی این مدرسه حاصل شد.

حجت الاسلام میرزاخانی تصریح کرد: طلاب پایه پنجم که در قالب گروه جهادی تبلیغی حضور داشتند علاوه بر کمک رسانی در بازسازی مدرسه، کارهای تبلیغی خود را برای کودکان این روستا متمرکز کرده و با برگزاری کلاسهای متنوع و مختلف؛ از قبیل کلاسهای قرآن، تجوید، احکام، مسابقات، همخوانی و گروه سرود شور و نشاط قابل توجهی در کودکان روستا ایجاد کردند.

وی افزود: علاوه بر این، برنامه شبانگاهی این گروه در روستا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حضور در منزل یکی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز و یا فقراء روستا است. این برنامه شامل قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری بود و در انتهای جلسه، هدیه ای به خانواده آن عزیزان اهداء ‌شد.

حجت الاسلام میرزاخانی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال را بخاطر همه این الطاف و عنایات خود و کوله باری از نورانیت معنوی و تجربیات را که این گروه مرحمت فرمود شکرگزاریم و انشاالله این حرکت نورانی گسترش یافته و شاهد کثرت این مجموعه ها ی جهادی و تبلیغی که به فرموده مقام معظم رهبری یکی از کارهای موثر در کشور است، در همه ارگان ها و مجموعه های مختلف باشیم. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha