جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روحانیون شیروان در  نوروز «پاکبان شهرداری» شدند

حوزه/ هم‌زمان با ایام نوروز و به همت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، ۴۰ نفر از پاکبانان شیروانی به مشهد مقدس اعزام شدند و در این مدت طلاب به‌جای آن‌ها به تنظیف شهر پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر و در آستانه فرارسیدن سال جدید، در مراسمی با حضور طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) و شهردار شیروان از تلاش‌های خالصانه پاکبانان این شهر و خانواده‌های آن‌ها تجلیل شد.

طلاب و روحانیون شیروانی همچنین ۴۰ نفر از پاکبانان را در آخرین روز سال ۹۷ به سفر زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس فرستادند و ۲۰ نفر از روحانیان و طلاب این شهر با پوشیدن لباس پاکبانی، به نظافت شهر پرداختند.

 طلاب و روحانیان شیروان همچنین پیش از فرارسیدن سال نو، در قالب اردوی جهادی به خانه‌تکانی منازل خانواده‌های شهدا پرداختند و با حضور در مرکز نگهداری از سالمندان، سال جدید خود را در کنار سالمندان تحویل کردند.

شایان‌ذکر است، هفته گذشته در آئین تجلیل از طلاب و روحانیان جهادگر خراسان شمالی، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان به‌عنوان فعال‌ترین مدرسه در زمینهٔ برگزاری اردوهای جهادی در استان معرفی و از مدیر این مدرسه تجلیل شد.

گفتنی است، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در سال 1346 و به دستور آیت‌الله حکیم (ره) از علمای بزرگ نجف و با همراهی عالمان و خیران این منطقه تأسیس شد و تاکنون حدود نیم‌قرن از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

در حال حاضر این مدرسه علمیه با قریب به 130 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha