شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرّسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه باید به درون و داشته های خودمان اتکا کنیم، گفت: رونق تولید، رکن اصیل اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال های متمادی است که نام ها و عناوینی که برای سال ها قرار داده اند به اقتصاد برمی گردد و مبنای آن را می توان در بیانیه گام دوم نیز پیدا کرد.

وی ادامه داد: یک واقعیتی که وجود دارد این است که اقتصاد برای یک نظام اسلامی هدف نیست اما برای رسیدن به اهداف انقلاب و نظام اسلامی نیازمند یک اقتصاد درون گرا و قدرتمند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: در واقع حاکمیت و استقلال نظام در گرو یک استقلال اقتصادی است که معیشت و اداره زندگی مردم را تامین کند.

وی افزود: رهبر انقلاب بر اساس واقعیت های موجود نظام و حکومت به دنبال ایجاد و پایه ریزی اقتصاد مستقل و شکوفا هستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که رکن اصیل اقتصاد مقاومتی مسئله تولید داخلی است، تصریح کرد: برای تولید و رونق آن نیازمند ابزار ها و روش های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: تشویق جامعه به روی آوردن به مصرف داخلی و پرهیز مسئولان از واردات بی رویه از جمله اقداماتی است که می توان برای رونق تولید از آن ها بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بیان داشت: جلوگیری از قاچاق کالا و ممنوعیت ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند از جمله اقدامات دیگری است که باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با انتقاد از برخی اقدامات مسئولان افزود: متاسفانه شاهد این بودیم که در یک سال گذشته با ارز دولتی اقدام به واردات کالاهایی شد که یا نیاز جامعه نبود و یا این که در بسیاری از موارد مشابه داخلی آن کالاها وجود داشت که امیدواریم در سال جدید جلوی این گونه واردات گرفته شود.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال فرامین رهبری در حد شعار باقی نماند و مسئولان با عمل به آن بتوانند زمینه های رشد و شکوفایی بیشتر کشور را رقم بزنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha