شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون ( از ۲۸ اسفندماه لغایت ۴ فروردین ماه) بیش از ۱۵ هزار زائر از بقاع متبرکه بیرجند و درمیان بازدید کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به نقش و اهمیت بقاع متبرکه، اظهار داشت: مردم ارادت و احترام ویژه ای برای بقاع متبرکه قائل هستند لذا باید از این ظرفیت برای انتقال و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه زمینه‌ساز رشد معنوی در جامعه هستند، بیان داشت: در راستای میزبانی از مسافران نوروزی در امامزادگان و براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان بیرجند و درمیان در ایام نوروز برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان با اعلام اینکه طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در ۸ بقعه شهرستان بیرجند و درمیان از ۲۸ اسفند ۹۶ با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه آغاز و تا پایان 14 فروردین ادامه دارد، اضافه کرد: تلاش و جدیت بر این است تا با هدف گذاری‌های انجام شده بتوانیم شاهد برگزاری مطلوب و مناسب اجرای این طرح باشیم.

حجت الاسلام مختاری تبیین کرد: در شهرستان بیرجند و درمیان امزادگان باقریه، امامزاده سید تاج‌الدین علی(ع)، امامزاده سید محمد نقیب، امامزاده سیدعبدالعزیز علوی، امامزاده سیدابراهیم رضا(ع)، مجتمع فرهنگی ـ مذهبی فریزنوک، امامزاده سیده‌زهرا(س) نوزاد و مجتمع فرهنگی ـ مذهبی مقدر میزبان طرح آرامش بهاری هستند.

وی از برپایی خیمه معرفت در امامزادگان باقریه(ع)، امامزاده سیده‌زهرا(س) روستای نوزاد و امامزاده سیدابراهیم رضا(ع) خبر داد و گفت: مبلغان دینی در این طرح فرصت را غنیمت شمرده و در خیمه‌های معرفت به بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات و مسائل دینی می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان اعلام کرد: اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان با تمام توان و منابع انسانی و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت بقاع متبرکه آماده پذیرایی از زائران و میهمانان در ایام تعطیلات است و در این زمینه هدف گذاری‌های لازم و اساسی انجام شده است که انتظار می‌رود بتوانیم همچون سال‌های گذشته شاهد اجرای مناسب و مطلوب این طرح در استان باشیم.

حجت الاسلام مختاری از سطح بندی بقاع طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: بقاع متبرکه بر اساس میزان حضور و استقبال زائران، موقعیت مکانی و چگونگی دسترسی افراد به آنها به چهار سطح ویژه، درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ تقسیم شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه طرح آرامش بهاری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تکریم مقام امامزادگان، استفاده زائران از فضای معنوی امامزادگان و ارائه خدمات فرهنگی به مسافران نوروزی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از بقاع متبرکه بیرجند و درمیان بازدید کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان از آماده سازی 6 سوئیت و 20 اتاق جهت اسکان زائران و مسافران در جوار بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از 320 نفر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha