شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امیرآبادی فراهانی

حوزه/ نماینده مردم استان قم با اشاره به این‌که قم پایگاه اسلامی و تشیع است، ایجاد وحدت و همدلی بین ملت مسلمان در سراسر جهان را از جمله پیامدهای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به این‌که قرآن چراغ زندگی انسان‌ها است، بیان کرد: قرآن کریم در حقیقت مسیر درست زندگی را به انسان نشان می‌دهد و قوانین و مقرراتی که در زندگی بشر به عنوان دموکراسی از آن یاد می‌کنند و در مجلس به تصویب می‌رسد از آیات قرآن کریم و کلام الهی سرچشمه گرفته‌است و لذا باید در زندگی از آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به این‌که برای مانوس شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با قرآن کریم باید اهتمام ویژه داشته باشیم، افزود: قرآن کریم مسیر درست زندگی را به انسان نشان داده‌است و وظیفه ما این است که این قوانین را تبیین کنیم و لذا در ترویج فرهنگ قرآنی فقط  حفظ و تفسیر آیات قرآنی مورد نظر نیست و باید به جنبه‌های دیگر آن نیز توجه کنیم.

امیرآبادی با تاکید بر این‌که هرکس در هر جایگاه و مسئولیتی که است باید در کسب و کار نیز آیات قرآنی و خدا را به کار بگیرد، ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم است رحمت، چگونگی زندگی، همسرداری، برخورد با ارباب رجوع و نحوه کسب و کار و.. را شرح می‌دهد اما متاسفانه در بین مردم و مسئولین مغفول مانده‌است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولین باید در سبک زندگی و کاری خود همان‌گونه خداوند در قرآن دستور داده عمل کنند تا الگوی مناسب برای مردم باشند و این‌گونه مسیر زندگی قرآنی را در بین جوانان ترویج کنند تا به این سمت اشتیاق داشته‌باشند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت و آموزش میلیون‌ها حافظ و قاری قرآن کریم از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش و موسسات مختلف قرآنی بوده که بسیار موفق بوده‌اند اما با این وجود مسیر آموزش و پرورش کشور برای ترویج فرهنگ قرآنی مناسب نیست و به همین دلیل گاهی یک دانش‌آموز یا دانشجو در روخوانی قرآن کریم با قواعد مناسب با مشکل مواجه می‌شود و لذا اهتمام ویژه مدارس و دانشگاه به عنوان یک مسلمان که راهنمای اصلی او قرآن است برای برنامه‌ریزی جهت ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم از جمله مسابقات بین‌المللی قرآنی ویژه طلاب علوم دینی جهت ایجاد انگیزه و آموزش برای جوانان بسیار حائز اهمیت است زیرا تشویق افراد شاخص در این برنامه‌ها سبب می‌شود جوانان برای رسیدن به این نقطه امن تشویق و ترغیب شوند.

وی یادآوری کرد: نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی مردم را با کلام وحی آشنا می‌کنند و افرادی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند شرایط برای آن‌ها فراهم می‌شود و در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم می‌توانند استعداد خود را شکوفا کنند.

امیرآبادی یادآور شد: ایران کشور اسلامی است و بر اساس شریعت اسلام اداره می‌شود و کتاب اصلی مسلمانان قرآن کریم است که قوانین زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها در آن به درستی و روشنایی مطرح شده و لذا شیعیان باید بر اساس این کتاب برنامه زندگی خود را طراحی کنند تا رحمت الهی شامل حال آنان شود.

وی یکی از تاثیرات فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات بین‌المللی قران کریم  بر رشد و تعالی معنوی جامعه را رفع مشکلات مردم دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم به آن اشاره ویژه شده‌ قرض‌الحسنه است که اگر بر اساس قاعده قرآن کریم عملیاتی و اجرا شود بدون شک بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود و در حال حاضر آن‌گونه که باید به فرمایشات خداوند در قرآن کریم عمل نکردیم.

نماینده مردم استان قم ایجاد وحدت و همدلی بین ملت مسلمان در سراسر جهان را از جمله پیامدهای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب دانست و بیان کرد: شهر قم پایگاه اسلامی و تشیع است و لذا برگزاری این مسابقات بین‌المللی به میزبانی شهرقم اتفاق مبارکی است و بسیار تاثیرگذار خواهد بود و آثار و برکات آن شامل حال ملت عزیز ایران از جمله مردم شهر قم می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha