جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسابقات قرآنی طلاب شیعه و سنی در کرمانشاه

حوزه/ با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی سومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در قم و در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حسین اسدی ظهر امروز در نشست خبری،رسانه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام وحدت بخشی و همگرایی بین مسلمین است چون معتقدیم قرآن محور وحدت بین همه مسلمان است.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین المللی ادامه داد: این مسابقات با حضور طلاب جهان اسلام در 24 فروردین ماه در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار می شود و سخنران اصلی این برنامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید خواهند بود.

وی افزود: این مسابقه از کیفیت و سطح بسیار خوبی برخوردار است و محتوای علمی رشته ها متناسب با کارکرد و رسالت حوزوی طراحی شده است.

اسدی گفت:  در این دوره 234 نفر از 52 کشور دنیا  شرکت کردند  و در روز مسابقه از برگزیدگان این مسابقه تجلیل خواهد شد.

 رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین المللی افزود: فراخوان مسابقه قرآنی طلاب جهان اسلام از آذرماه سال گذشته آغاز شد و مراحل مقدماتی آن به صورت مجازی صورت گرفت.

اسدی بیان داشت: این مسابقات در پنج رشته حفظ کل و تفسیر، قرائت تحقیق و تفسیر، رشته تلاوت ترتیل و تفسیر ،خطابه قرآنی و پژوهش های قرآنی  برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات در سه بخش به صورت مجازی در کشورهای متقاضی برگزار شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha