شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست کارگروه آسیب های اجتماعی شهر بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی افراد سیاست کشور را به کشورهای شکست خورده فرهنگی غرب وصل می کنند، گفت: هیچ آدم با ایمانی افسرده نمی شود، زیرا دیدگاه، عقیده و فکر یک انسان با ایمان همه اتفاقات را برای خود خیر می داند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در نشست کارگروه آسیب های اجتماعی شهر بیرجند اظهار کرد: مقدمه آنچه که باعث می شود تا بشر به بن بست نرسد پیشگیری است و این تنها منحصر به مسائل فرهنگی نیز نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه باران ها رحمت خداوند متعال هستند اما این ما هستیم که باعث تخریب می شویم افزود: رودخانه هایی که اثراتش هزاران سال بر جای مانده با ما حرف می زنند، اما متاسفانه ما انسان ها مسیر رودخانه ها را بسته و به ساختمان سازی پرداخته ایم و نتیجه آن تخریب و گرفتاری مردمی است که اکنون مشاهده می کنیم، البته خداوند به نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم خیر دهد، زیرا در این شرایط سخت مردم سیل زده را تنها نگذاشتند و به کمکشان شتافتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در رابطه با آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: هنگامی که یک جوان روستایی بی عدالتی، اختلاس و حقوق های نجومی را مشاهده می کند و از طرفی نیز ما برای اشتغال افراد در روستاها اقدامی انجام نمی دهیم، باعث می گردد تا وی راهی شهرهای بزرگ شود و برای خود، دولت و جامعه آسیب هایی به بار آورد در حالی که اگر در اینگونه موارد پیشگیری هایی صورت گیرد بسیار نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در یک کشور غنی نباید فقیر وجود داشته باشد اما هنگامی که کشور را یک عده ای خاص تصاحب کنند، فقر و در پی آن انواع بیماری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه به وجود می آید.

وی ادامه داد: همواره می گویند که بهداشت و پیشگیری بهتر از درمان است، اما متأسفانه بیشتر اعتبارات را برای احداث بیمارستان ها در نظر می گیرند و آن را مایه ی افتخار خود نیز می دانند که بیمارستان های زیادی ساخته ایم، اگر به پیشگیری بیشتر اهمیت دهند قطعا نتیجه مطلوب تری را برداشت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: محصولات تراریخته ای که در کشورهای دیگر ممنوع است متأسفانه بدون مانع جدی در کشور توزیع و به فروش می رسد و در کنار این موضوع مرتبا بیمارستان می سازند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: به دلیل اینکه از یک فرهنگ درست در جهت سبک زندگی برخوردار نیستیم، بیماری های بیشتری در بین ما گسترش پیدا می کند، در مسائل اجتماعی نیز همین قضیه حکم فرماست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی افراد سیاست کشور را به کشورهای شکست خورده فرهنگی غرب وصل می کنند، گفت: هیچ آدم با ایمانی افسرده نمی شود زیرا دیدگاه، عقیده و فکر یک انسان با ایمان همه ی اتفاقات را برای خود خیر می داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: به خاطر ضعف ایمان است که خانواده ها از هم می پاشد و باقی مشکلات را به بار می آورد و این هدیه ای است که غرب برای ما به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ غرب وارد کشور شود بیماری های آن ها نیز انتقال پیدا می کند، گفت: بهترین عامل پیشگیری اخلاق مذهبی است.

وی افزود: اسرائیل، آمریکا و انگلیس نمی توانند وارد مرزهای ما شوند اما خودِ ما کارهایی را انجام می دهیم که آن ها می خواهند و بناهای ارزشی فرهنگی خود را از آموزش و پرورش گرفته تا برنامه های شبانه به زیر سوال برده و می کوبیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیشگیری ها باید مبنایی باشد نه سلیقگی، گفت: کار شما بسیار باارزش است اما باید بیشتر تلاش کنید زیرا اگر سرچشمه هر چیزی درست نشود این فاجعه بشری، اعتیاد و ولنگاری وجود خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha