شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رهبری با نگاه حکیمانه و دوراندیش خود با تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به فریاد مدارس علمیه رسیدند، زیرا اگر این نهاد مقدس نبود معلوم نبود در این وانفسای معیشتی، طلاب چه وضعیتی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این بود که بعد از پیروزی انقلاب مسابقه خدمت در کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در رأس این رویه شهید بهشتی تأکید کرد که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این بود که فصل و رویش جدیدی در کشور آغاز شده که در آن مشتاقانه خدمت می‌شود؛ به همین دلیل هم ما شاهد مسابقه و مشارکت در خدمت‌رسانی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کسی که خدمت می‌کند باید شیفته خدمت باشد، تصریح کرد: یکی از نهادهایی که این معنا را متبلور کرده و به فعلیت رسانده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه این مرکز به چشمه امید و دریچه‌ای برای آرامش طلاب در بحث درمانی، مسکن و ... تبدیل شده است، افزود: رهبری با نگاه حکیمانه و دوراندیش خود با تأسیس این مرکز به فریاد حوزه‌های علمیه رسیدند؛ زیرا اگر این نهاد مقدس نبود معلوم نبود در این وانفسای معیشتی طلاب چه وضعیتی داشتند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز با پیش‌بینی رهبری حوزه‌های علمیه را از خطر سقوط نجات داد، خاطرنشان کرد: اگر خدمات و فعالیت‌های این مرکز نبود با شرایط اقتصادی فعلی بعید بود حوزه علمیه پویا و بانشاطی داشته باشیم.

وی خطاب به مسئولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، افزود: باید این مرکز را معبد بدانیم؛ زیرا جای عبادت و خدمت به کسانی است که به دین خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هم و غم این انسان‌ها نصرت دین و یاری دادن به نظام و انقلاب اسلامی است؛ ازاین‌رو خدمت به آن‌ها اجر مضاعف دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha