شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز بر تشکیل کمیته جذب و توزیع زکات اشاره کرد و گفت: این کمیته باید مطابق اطلاعات آماری شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به مصرف عاملین  زکات اظهار داشت: قطعا بخشی از زکات برای عاملین معین شده، اما نمی توانیم بگوییم همیشه خیرین و خیریه ها می توانند این کار را انجام دهند، از این رو اگر می خواهیم نظام ثابت داشته باشیم باید همان که خداوند گفته را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در پرداخت زکات به عاملین نباید طوری عمل کنیم که شفافیت نداشته باشد، افزود: برای پرداخت بخشی از زکات به عاملین باید اینقدر با سلیقه عمل کنیم که خیر خواهی مردم بدرقه راه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، کلیات زکات فطره و مال را یکی، اما مقدار نوع کارها را متفاوت دانست و  تصریح کرد: مطابق آمار در استان فارس در حدود 2 میلیون نفر زکات پرداخته اند، به همین دلیل در رابطه با زکات فطره نزدیک به این هستیم که بگویی مردم زکات فطره می پردازند.

وی با اشاره به اینکه کمیته جذب و توزیع باید در زکات کاملا قانونمند و متناسب با نهادهای اجتماعی تشکیل شود، ابراز کرد: همه باید در این موضوع احساس یکرنگی کنند و در موضوع توزیع، شفافیت کلید حل این موضوع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بر تشکیل کمیته جذب و توزیع زکات اشاره کرد و بیان داشت: این کمیته باید مطابق اطلاعات آماری شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha