شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام طبرسی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تقویت فرهنگ مشاوره در مدارس علمیه را موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب دانست و از راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، در ساری به اهمیت موضوع مشاوره در حوزه اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ مشاوره در حوزه موجب تقویت بعد علمی و اخلاقی طلاب حوزه خواهد شد.

وی با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رونق و توجه بیشتری به مسأله مشاوره در حوزه هستیم، افزود: در همین راستا تربیت کادر مشاوره در حوزه های علمیه استان شکل جدیدی به خود گرفته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز شاهد جمعی از متخصصان مشاوره در سطح مدارس علمیه استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 مشاور متخصص در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران به ارائه خدمات مشاوره ای به طلاب اشتغال دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب از هر سطحی از حوزه نیازمند مشاوره در مسائل مختلف هستند، بیان داشت: به طور حتم همراهی یک مشاور با طلبه در طول دوران تحصیل موجب موفقیت بیشتر او در این عرصه مهم خواهد شد.

وی با بیان این که همه ما در معرض آسیب هایی قرار داریم و این خطر برای طلاب جوان بیشتر است، تصریح کرد: حضور یک مشاور در کنار طلبه موجب کاهش آسیب های احتمالی در طول دوران تحصیل و زندگی طلاب خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران به طور مستمر در سطح مدارس استان حضور دارند و به انجام خدمات مشاوره ای مشغول هستند، بیان داشت: تقویت و گسترش برنامه های مشاوره در سطح حوزه علمیه استان از جمله مهم ترین برنامه های این معاونت در طول سال است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از طلاب جوان حوزه در مسائل درسی نیازمند مشاوره تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: به طور حتم مشاوره درسی موجب موفقیت طلبه در عرصه علم آموزی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران خبر داد و تصریح کرد: مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در سطح سه برای مازندران برای سال تحصیلی جدید پذیرش داشته است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در مازندران ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تقویت این رشته تحصیلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیاست جدید حوزه در تقویت رشته های تخصصی بستر مناسبی را برای جذب علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها را فراهم کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha