شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس اداره زکات استان فارس

حوزه/رئیس اداره زکات استان فارس برنامه های سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: سال ۹۸ را سال خانه دار کردن همه ایتام تحت پوشش کمیته امداد قرار داده ایم که از محل زکات ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرج همین امر خواهیم کرد.

حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به میزان جمع آوری زکات در سال گذشته اظهار داشت: جمع آوری کل زکات واجب در سال گذشته 23 میلیارد و 500 میلیون تومان و زکات مستحب 20 میلیارد و 300 میلوین تومان بوده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطریه و کفارات نیز در سال گذشته 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است، افزود: جمع آوری کل زکوات و کفارات در سال گذشته سطح استان 56 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره زکات استان فارس به شهرستان های برتر در بخش در آمد زکات استان اشاره و تصریح کرد: شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب سه شهرستانی بوده اند که بیشترین درآمد زکات را از آنان دریافت کرده ایم و به واسطه همین عملکرد در کشور رتبه برتر را کسب کرده ایم.

وی، برنامه های سال جاری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سال 98 را سال خانه دار کردن همه ایتام تحت پوشش کمیته امداد قرار داده ایم که از محل زکات 5 میلیارد و 200 میلیون تومان خرج همین امر خواهیم کرد.

حجت الاسلام جعفری به تشکیل ستاد زکات فطره اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل این ستاد اتفاق خوبی بود که در سال گذشته 12 میلیارد و 700 میلیون تومان نصیب نیازمندان شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مباحث کلی توانسته ایم به واسطه زکات فطره موفق عمل کنیم، عنوان کرد: توقع این است که امسال توفیقات بیشتری را به دست بیاوریم و نواقص را کمتر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha