شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز جوان

حوزه/ نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حضرت علی اکبر(ع) را اُسوه جوانان ولایی و بابصیرت در هر دوره و زمانه ای توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن یازدهم شعبان ، سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) که به عنوان "روز جوان" نامیده شده است، اظهار داشت: حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین(ع) همان طور که پدرشان نیز فرمودند از حیث رفتار و کردار و سیما و چهره، شبیه ترین مردم روزگار خود به جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) بودند.

وی افزود: آن طور که از معدود منابع تاریخی درباره سبک زندگی و سجایای این امامزاده واجب التعظیم برای ما روایت شده ، حضرت علی اکبر(ع) علاوه بر برخورداری از اخلاق کریمانه پیامبر(ص)، درتنهایی بسیار اهل تفکر همراه با حزن بود به طوری که از این حیث ، رفتار و گفتار ایشان بسیار شبیه جدش امیرالمومنین (ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی دیگر از شاخصه های بسیار ممتاز ایشان، علاقه مندی بسیار برای خلوت با خدای متعال و توجه قرآن و راز و نیاز می باشد، چنان که نقل است که ایشان دارای صوت دلنشین قرآن بوده است و همین مساله مایه جذب دل ها به حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) می شده است.

وی همچنین گفت: این بزرگوار در عین حال که از حیث درآمد خانوادگی ، وضعیت خوبی داشتند اما همچون پدر و عموی بزرگوار خویش، زندگی ساده زیستانه ای داشته و از حیث سجایای اخلاقی نیز در برخورد با دیگران بسیار ملایم و متواضعانه رفتار می کردند.

وی ابراز داشت: علی اکبر(ع) در نگاهش به روی کسی خیره نمی شد و بیشتر اوقات بر زمین چشم می دوخت و با ضعفا و فقرا که از نظر ظاهری در جامعه و نگاه دنیاطلبان احترام چشمگیری نداشتند. نشست و برخاست می کرد، به گونه ای که به راحتی با آنان همسفره می شد و به تاسی از سیره جدش رسول خدا و امیرالمومنین(ع) با دست خود دردهانشان غذا می گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر تاکید کرد: از دیگر شاخصه های رفتاری ایشان که به طور خاص در نوع سبک زندگی حضرت متجلی بود، این که همواره به عیادت بیماران می رفت، هرچند خانه بیمار دردور افتاده ترین نقطه شهر قرار می داشت، ضمن آن که همچنین در تشییع پیکر اموات حاضر می شد و هیچ یار از دست رفته ای را تنها نمی گذاشت.

وی همچنین گفت: عشق و علاقه خاص به والدین و تلاش در مسیر حفظ حریم خانواده از دیگر ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) است که البته کمتر در تاریخ بدان اشاره شده است؛ با این وجود غیرت بالای دینی ایشان باعث شد که پیش از شهادت پدر و اسارت عمه و خواهران و دیگر اهل حرم در روز عاشورا، خود را در معرکه جنگ و قتال با دشمنان خدا قرار دهد و جانانه در راه دفاع از اسلام و ولایت بجنگد و با شهادت مظلومانه و سوزناک خویش، برای همیشه به اُسوه ماندگار جوانان عاشورایی و ولایی تبدیل شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha