شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رونمایی از دائرة المعارف شیعه

حوزه/ کتاب «دائرة المعارف شیعه» به همت انتشارات جمال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، کتاب «دائرة المعارف شیعه» نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری ویژه گروه سنی نوجوان، امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم رونمایی شد.

حجت الاسلام محمد یوسفیان در این مراسم گفت: بنده 80 کتاب تخصصی درباره مهدویت نوشته ام اما هیچگاه مورد تشویق قرار نگرفته ام. این نشان می دهد کار در عرصه کودک و نوجوانان را ساده می بینند؛ دائره المعارف بر خلاف انتظارها سختترین کار تألیفی است و به این دلیل انتشارات وارد عمل نمی شوند.

حجت الاسلام یوسفیان ادامه داد: ما می خواستیم درباره مهدویت یک دائره المعارف تهیه کنیم و گمان می کردیم که کار آسانی است اما تاکنون نتوانسته ایم یک صفحه بنویسیم و پس از آن دریافتیم که نوشتن دائره المعارف سختی زیادی دارد.

وی گفت: معمولا دائره المعارف ها توسط یک گروه نوشته می شود اما این دائره المعارف فقط توسط یک نفر نوشته شده است و این نشان می دهد که نویسنده از توانایی بالایی برخوردار است.

مدیر واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در پایان گفت: ما 14 میلیون دانش آموز داریم و باید در این زمینه به خوبی کار شود. کار پزشک کودک به مراتب سخت تر از بزرگسال است و این مساله درباره نویسندگی در این عرصه نیز صدق می کند.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha