شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: مسئولیت‌گریزی یکی از آسیب‌هایی است که جامعه منتظر را تهدید می‌کند و راهکار مقابله با آن، تبیین صحیح فرهنگ انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بتول السادات امینی در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» که در نوبت عصر برگزار شد، در مقاله‌ای با عنوان «مسئولیت‌گریزی منتظران، چرایی و درمان» اظهار کرد: یکی از آفت‌هایی که جامعه منتظر را تهدید می‌کند، مسئولیت‌گریزی است که دارای عوامل متعددی است.

وی افزود: عدم تبیین صحیح انتظار، یکی از این دلایل به شمار می‌رود زیرا برخی، انتظار را به معنای نشستن و منتظر ماندن و در نهایت دعا برای ظهور می‌دانند.

این محقق حوزه مهدویت با بیان اینکه تبیین درست از مفهوم و استراتژی انتظار، راه درمان این آسیب است گفت: ایجاد سبک زندگی مصرفی و تجملی غربی، یکی دیگر از آفت‌هاست، در حقیقت دشمنان به دنبال ترویج بی تفاوتی و بی ارزش جلوه دادن هنجارهای ارزشمند، به دنبال تحقق اهداف خود هستند که در این زمینه هم باید به مقابله منطقی یعنی ترویج سبک زندگی دینی پرداخت.

وی ادامه داد: بلوغ عاطفی یکی از مهمترین مباحثی است که می‌توان با تقویت آن، قدرت مودت و محبت را در سطحی وسیع به ظهور و بروز رساند و صفات اجتماعی مثبت را در این بستر به کمال رساند، این بلوغ عاطفی زمینه‌ای برای تربیت نسل منتظر به معنای واقعی آن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha