شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کانون فرهنگی مساجد

حوزه/ معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور بر لزوم حضور هیئت های مذهبی و موسسات قرآنی در بدنه مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سعادتی در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب و نقش محوری مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، گفت: نسبت یابی صدور بیانیه از مهمترین مسایلی است که باید در زمینه گام دوم انقلاب به آن توجه کرد.

وی افزود: مباحث قرآنی و مساجد باید از بعد حاکمیت اسلام مطرح شود؛ ظواهری در مساجد کشورهای دیگر وجود دارد که شاید نگاه ها را نسبت به مساجد کشور نیز عوض کند ولی باید به مساله حکمرانی قدرت اسلام نیز توجه کرد؛ مساجد کشورهایی چون ترکیه و عربستان با آن ظواهر هیچ نقشی در حاکمیت اسلام ندارند.

سعادتی اظهارکرد: زمانی بود که جامعه متدینین و حوزه، محدود به مسجد بود؛ ولی در زمان های دیگر اهل مسجد به درون حاکمیت رفتند و ارکان تصمیم گیری را را در دست گرفتند؛ اگر عنوان می کنیم که مسجد باید جامعه اسلامی را اداره کند، حرف درستی است ولی باید این بحث را از این نگاه نیز رصد کرد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور بیان کرد: سامانه شورای عالی مساجد به صورت آنلاین رصد می شود که 2 میلیون نوجوان و جوان را نشان می دهد که در فعالیت های مساجد  شرکت داشته اند که عدد و رقم کمی نیست بلکه باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به بحث جوانان اشارات موکدی داشتند و قطعا قشر جوان مسجدی و بسیجی نقش مهمی در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: برای بررسی وضع موجود باید آسیب شناسی 4 دهه ای داشته باشیم؛ برخی اوقات با دستان خود هیئات مذهبی را از مساجد جدا کردیم؛ نکته دیگر آن که موسسات قرآنی نیز از مساجد جدا شدند و دو رکن مهم قرآن و عترت را از مساجد خارج کردیم.

سعادتی اظهارکرد: طرح مسجد پایگی و خانواده بنیانی از جمله طرح های راهبردی کشور است که در حال حاضر در 100 مسجد تهران انجام شده است و ان شاءالله به سطح کشور خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha