شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد اسفندیاری

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: در جریان سیل‌های اخیر تاکنون هزار و ۲۰۰ طلبه حوزه علمیه خراسان به مناطق سیل‌زده اعزام شده و هزار و ۵۰۰ نفر دیگر هم در نوبت اعزام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، امروز در نشست با مدیران و مسئولان حوزه علمیه خراسان، با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های جهادی طلاب و حوزویان خراسان شمالی در امدادرسانی به سیل‌زدگان، بر تداوم این اقدامات جهادی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 200 طلبه حوزه علمیه خراسان در قالب اردوهای جهادی به مدد سیل‌زدگان در استان‌های مختلف کشور شتافته‌اند، افزود: علاوه بر این هزار و 500 طلبه دیگر هم در نوبت اعزام به مناطق سیل‌زده هستند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه حضور طلاب و حوزویان در امدادرسانی به سیل‌زدگان منجر به تغییر نگرش مردم نسبت به حوزه‌های علمیه شده است، خاطرنشان کرد: طلاب در جریان سیل اخیر با نگاه عاقلانه، عارفانه و عاشقانه به مردم خدمت کردند و مردم هم این خدمت را دیدند.

وی تصریح کرد: ترویج این نگاه زیبا به طلاب و حوزویان در سیل‌های اخیر با تبلیغ عملی صورت گرفت که کار بسیار ارزشمندی بود.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان در مناطق تلفیقی، اظهار کرد: در خدمات‌رسانی طلاب و بسیجیان به سیل‌زدگان هیچ تفاوتی بین اهل سنت و شیعه نبود و طلاب با تمام توان به مردم خدمت می‌کردند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با اشاره به تداوم حضور و امدادرسانی طلاب حوزه علمیه خراسان در مناطق سیل‌زده، از مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی خواست تا در استان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان آسیب‌شناسی اساسی صورت گرفته و نیازهای مدنظر اعلام شود تا اگر لازم باشد گروه‌های جهادی طلبه به منطقه اعزام شده و امدادرسانی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر کارهای اساسی در حوزه علمیه استان انجام شده و وضعیت حوزه علمیه این استان چه از نظر تعداد طلاب، کمیت و کیفیت آموزش و حتی زیرساخت‌های حوزوی رشد قابل‌توجهی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha