شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/قوی ترین عامل بازدارنده از انحرافات و فضای مجازی، قرآن است. اگر جوان قرآنی باشد و تربیت شود، در برابر فضای مجازی نمی لغزد. به همین دلیل باید روی این مسئله توجه و سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  محمد جواد فاضل پیش از ظهر امروز در دیدار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: یکی از برکات انقلاب و نظام، آشنا شدن جوانان با قرآن است. این را باید در کارنامه افتخارات نظام ، عنوان کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: با وجود این همه فتنه های طراحی شده علیه دین، اگر کانون های مساجد و مسابقات قرآنی نبود، اوضاع به مراتب نامناسب بود. این حرکات سدی در برابر فتنه ها و هجمه دشمنان شده است. همین مسئله توجه به قرآن، دلیل بر ضرورت کار است. وقتی کاری چند میلیون نفر را درگیر می کند، لازم است مسئولین نظام روی این مسئله ها و برنامه ها سرمایه گذاری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: قوی ترین عامل بازدارنده از انحرافات و فضای مجازی، قرآن است. اگر جوان قرآنی باشد و تربیت شود، در برابر فضای مجازی نمی لغزد. به همین دلیل باید روی این مسئله توجه و  سرمایه گذاری شود.

این استاد درس خارج حوزه گفت: جوانانی که در مسجد تربیت شده و می شوند، می توانند آینده نظام و انقلاب را حفظ کنند. در همین رابطه فضای مجازی فتنه است. جوان قرآنی این فتنه را می تواند از بین ببرد در صورتی که بر روی این امر مهم سرمایه گذاری شود.

وی بیان داشت: در دوره سختی قرار داریم و حفظ ایمان هم سخت تر است. قرآن سرمایه بزرگی است و تاکنون در معرفت آن هم غفلت فراوانی شده است. اگر کسی معرفت به قرآن نداشته باشد، نمی تواند اطلاعات دقیقی از مسائل مختلف تاریخی و ... داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: لازم است حوزه ها ونهادهای دولتی به موضوع قرآن و تربیت جوانان مسجدی توجه کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha