شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «گفتمان حکومت علوی در انتخاب مدیران»، در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «گفتمان حکومت علوی در انتخاب مدیران» با سخنرانی «ناصر بهرامی» هادی سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) و با حضور کارکنان و طلاب در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

 بهرامی، مدیریت را نوعی هنر به کارگیری امکانات، منابع انسانی و مادی برای رسیدن به هدف مطلوب دانست و گفت: اگر مدیران نامه امیر المؤمنین(ع) به مالک اشتر را مطالعه کنند، قطعا کمتر دچار لغزش می شوند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: جایگاه مدیریت اصلا جایگاه آزمون و خطا نیست، در غیر این صورت در حق مردم ظلم کرده است، نمونه بارز آن، خشکسالی اخیر که در اثر سوء تدبیر منابع طبیعی از بین رفت.

بهرامی با تاکید بر این نکته: که جان، مال و نوامیس مردم در اختیار مدیر است، تصریح کرد: عملکرد مدیر موجب سقوط و یا تعالی کشور می شود و در صورت نالایق بودن همه ی این سرمایه ها به خطر می افتد.    

استاد دانشگاه به لزوم تربیت و پرورش مدیران موفق و کارآمد پرداخت و عنوان کرد: در آمریکا 30 اندیشکده برای مدیریت یک کشور تصمیم می گیرند، در حالی که در کشور ما سازمان مدیر پروری نداریم.

کارشناس سیاسی به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) «اگر مدیری را انتخاب کردید که توانمند تر از او مدیری بود که شما انتخاب نکردید، مورد لعن خداوند قرار می گیرید» استناد کرد و  افزود: با چشم باز باید مدیر را انتخاب کرد تا مایه رشد و تعالی افراد و جامعه گردد و گر نه آثار سوء انتخاب مدیر نالایق موجب عقب گرد در نظام می شود.

وی اذعان نمود: امروزه در عرصه ی جهانی مدیریت زمان داریم و برای لحظه لحظه زندگی باید مدیریت کرد که این نوعی علم و هنر است.

بهرامی، تصمیم گیری را قلب مدیریت خواند و اظهار داشت: اگر مدیری نتواند در شرایط بحرانی تصمیم مناسبی بگیرد در واقع نشانگر ضعف مدیریت وی خواهد بود.

کارشناس علوم سیاسی شش ویژگی درایت و خردمندی، دور اندیشی، معرفت، عدالت، توانمندی و قوت و سلامت در همه ی عرصه ها را برای مدیر خوب برشمرد.

وی درایت و خردمندی را عاملی برای رسیدن به فهم مسائل پیچیده دانست و گفت: جاسوسی در آمریگا پس از دستگیری ماموریت خود را اینگونه بیان می کند  که اگر آدم های کوچک را در پست های بزرگ و آدم های بزرگ را در پست های کوچک قرار دهم و این کار به خودی خود موجب نابودی یک کشور می شود.

بهرامی، دور اندیشی را برای داشتن افق و چشم انداز لازم دانست و گفت: مقام معظم رهبری برای 40 سال آینده، بیانیه گام دوم را مطرح کرد و از همگان خواست که روی تک تک کلمات این بیانیه کار و برنامه ریزی صورت گیرد در این بیانیه از جمله « دشمن نفس های آخر خود را می کشد» دور اندیشی ایشان برداشت می شود. تا جایی که بیگانگان از جمله پوتین رئیس جمهور روسیه با الگو گیری از بیانات حضرت آقا که وی را فردی دور اندیش می داند مسائل سیاسی کشور خود را برنامه ریزی می کند.

کارشناس سیاسی، علم، آگاهی، شناخت و تخصص را از ابعاد معرفت دانست و گفت: بدون این مؤلفه مدیریت امکان پذیر نیست و برای اثبات آن به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم استناد کرد که حضرت می فرمایند:«مدیر باید عالم به زمان خود باشد تا دچار شک و شبهه نشود.»

وی ویژگی عدالت را در مدیر لازم دانست و گفت: تبعیض جایز نیست و رابطه فامیلی معنا ندارد همه در برابر قانون برابرند در صورتی که برخی از مدیران برای خود خط قرمز هایی تعیین کنند این خط قرمز ها باید شکسته شود.

بهرامی به انتخاب مدیر از بین نیرو های جوان و توانمند و قوی تاکید کرد و گفت: آمریکا ادعا کرده با سه رویکرد اقتصادی، امنیت و شکاف نسل ها می توانیم ایران را به زمین بزنیم.

وی در پایان به دو روایت از امیرالمؤمنین «مدیر ضعیف (از لحاظ جسمانی) حق مردم را ضایع می کند» و « والی بدکار را به مدیریت انتخاب نکن» استناد کرد و گفت: شخص مدیر باید در همه ی عرصه ها از جمله جسمی، روحی و حسن سابقه و ... از سلامت کافی برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha