شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار امام جمعه بابلسر به اهمیت فعالیت های تبلیغی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به گستره فضای استان، برنامه ریزی به منظور پوشش مناسب تبلیغی در این مناطق ضروری است.

وی با بیان این که به دلیل گستردگی استان توان پوشش تبلیغی همه مناطق برای ماه وجود ندارد، افزود: تلاش کردیم از توان مبلغان و طلاب توانمند شهرستان ها در جهت پوشش تبلیغی هر منطقه ای بیشتر بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی، تعداد مبلغان دینی طرح هجرت در مناطق مختلف مازندران را 200 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با این تعداد مبلغ نمی توانیم نیازهای تبلیغی استان را تأمین کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت همراهی و همکاری روحانیان بومی به منظور پوشش تبلیغی فضای استان تأکید کرد و افزود: باید همه ظرفیت های استانی و شهرستانی به منظور گسترش برنامه های تبلیغی در مناطق مختلف به کار گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح بینات به منظور شناسایی و بهره گیری از توان تبلیغی طلاب توانمند و علاقه به فعالیت های تبلیغی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مجزا در مدارس علمیه استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که برخی مناطق مازندران نیازمند تقویت برنامه های فرهنگی و دینی هستند، تصریح کرد: فضای گردشگری غرب استان به دلیل حضور گسترده مسافران با آلودگی های فرهنگی و آسیب های اجتماعی بسیاری روبرو است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نیازمند یک همکاری و همراهی مشترک میان دستگاه های فرهنگی و دینی به منظور برخورد با آسیب های اجتماعی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: موازی کاری میان دستگاه های فرهنگی و دینی نمی تواند اثرات مطلوبی را با خود به همراه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با توجه به محدودیت های اعتباری که در حال حاضر دستگاه های اجرایی با آن روبرو هستند، تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان ضروری است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت هماهنگی های بیشتر به منظور اجرای برنامه های مناسب دینی و معنوی در سطح استان تأکید کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مستمر و پررنگ مبلغان دینی در مناطق مختلف شهری و روستایی یک ضرورت مهم برای گسترش ارزش های دینی و معنوی در جامعه است، تصریح کرد:  با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، حضور مستمر مبلغان دینی در مناطق روستایی و شهری ضروری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha