شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد تاریخی با مناره دو طبقه در آسام هند جابجا می شود

حوزه/ درحالی که یک بزرگراه ۴ بانده در حال ساخت می باشد، مسجد تاریخی با قدمت ۱۰۰ سال با مناره دو طبقه، توسط مهندسان معماری در ایالت آسام هندوستان به مکان دیگری منتقل می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnaindia، یک مسجد تاریخی با قدمت یک صد سال که داشتن مناره دو طبقه یکی از برجستگی های آن به حساب می آید و در ایالت آسام هندوستان واقعه شده، با هدف حفظ و نگهداری جابجا می شود.

گروهی از مهندسان معماری در شهر ناگائون پورانیگودام در ایالت آسام هند، برای حفظ این مسجد از تخریب، آن را به مکان دیگری نقل مکان می دهند.

گوردیپ سینگ مهندس معمار گفت:  یک آزادراه 4 بانده قرار است در اینجا ساخته شود و ما در عرض 15 تا 20 روز جابجایی مسجد را به انجام می رسانیم. تقریبا 50 درصد کار جابجایی انجام شده است.

 

عمل جابجایی مسجد توسط یک سیستم هیدرولیک ویژه امکان پذیر شده است. به گفته سینگ بیش از 100 نفر در این عملیات مشارکت خواهند داشت و عملیات جابجایی این مسجد با حفظ شرایط ایمنی تحت دو فاز انجام می گردد.

 

گفتنی است این مسجد که حتی در یکی از بزرگترین زمین لرزه ها در سال 1950، پابرجا مانده است، یکی از نمادهای اتحاد مسلمانان و هندوها در کشور هندوستان محسوب می شود و برای محلی ها از قداست زیادی برخوردار است.

مقامات هندی برای جابجایی این مسجد از هر دو گروه مسلمانان و هندوها اجازه گرفته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha